משבר חוק הגיוס

הולכים לבחירות? נתניהו יכנס את ראשי הקואליציה

נתניהו יכנס בצהריים את ראשי סיעות הקואליציה לדון ב'חוק הגיוס' ויודיע כי רצונו להביא את החוק להצבעה בעוד שבועיים. ב'ישראל ביתנו' רומזים כי אולי יצביעו נגד החוק (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
רה"מ בנימין נתניהו (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס בצהריים (שני), בשעה 13:00, את ראשי סיעות הקואליציה בכדי לדון במשבר 'חוק הגיוס', כאשר נתניהו מתכוון להודיע לשותפיו כי רצונו להביא את החוק, כלשונו, להצבעה - כבר בעוד שבועיים.

בקואליציה מעריכים כי חוק הגיוס הוא זה שיוביל לבחירות מוקדמות, שכן במידה והחוק יעבור הרי שסיעת 'אגודת ישראל' הודיעה שתפרוש מהממשלה ובכך תוביל את מדינת ישראל לבחירות.

"לא מצליחים להבין את ליצמן", התבטא שר בליכוד, "הוא יודע שלא יהיה חוק יותר טוב מזה, בטח כזה שיעבור את אישור בג"ץ, לאן הם רוצים להוביל אותנו? מה הם רוצים?".

מנגד, ב'אגודת ישראל' מדגישים כי מי שמחליטים בנושא אלו חברי מועצת גדולי התורה בלבד: "צריך לזכור שגם ש"ס ו'דגל' הצביעו נגד החוק, הסיעות דרשו שינויים, וגם את השינויים הללו נתניהו לא מוכן לבצע, אז זה כבר לא 'אגודה', אלא כלל הסיעות שמתנגדות לחוק הגיוס".

ממפלגת 'ישראל ביתנו' נמסר כי "הקואליציה, במהלך ציני, הופכת את חוק הגיוס מנושא מהותי לנושא אלקטורלי. בליכוד נוכחו לדעת שעל רקע דחיית ההצבעה על חוק הגיוס הם הפסידו קולות רבים בקרב הימין החילוני ויוצאי חבר העמים. הקואליציה יכלה להשלים את החקיקה בנושא חוק הגיוס כבר בתחילת מושב החורף, אך בגלל הכניעה ללחץ החרדים העדיפה לבקש דחייה נוספת מבג"ץ.

"עולה השאלה - האם מדובר במשחק מכור והליכוד הבטיח לראשי המפלגות החרדיות שבמידה ויהיו ישיבות שלא יעמדו ביעדי הגיוס וידרשו לשלם קנסות, הישיבות יפוצו בסכומי כסף זהים ממקור אחר. הבטחה כזו למעשה מרוקנת את החוק מתוכן.

"חייבים גם לבדוק את הטענה שהליכוד הבטיח לראשי המפלגות החרדיות לשנות את החוק בהתאם לדרישתם מיד בתום הרכבת הממשלה הבאה".

כזכור, אמש התבטא בכיר במפלגות החרדיות ואמר ל"כיכר השבת" כי "אם לא יהיה שינוי משמעותי ביומיים הקרובים, הרי שבתחילת החודש הבא, בעוד כשבועיים, חוק הגיוס החדש יעלה להצבעה במליאת הכנסת".

הבכיר החרדי, ששוחח עם נתניהו בנושא, הוסיף: "החשש שלנו ממצב שחוק הגיוס לא יעבור ונתניהו לא יקדים את הבחירות. מצב שיוביל את בג"צ לעצור את התקציבים של עולם הישיבות כולו, לעצור אפשר בקלות, להחזיר זה כבר סיפור אחר".

לדבריו: "במצב הזה אנחנו נצביע נגד החוק, נתניהו בטוח שיאיר לפיד ואביגדור ליברמן יצביעו בעדו. אבל לכולם ברור שככל הנראה עוד באותו היום הממשלה תתפרק ונלך לבחירות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר