ללא הרשעה

החייל שיידה אבנים - יעשה עבודות שירות

שלושה יהודים יידו אבנים על רכבים ערבים, לפני ארבע וחצי שנים במהלך מחאה על המצב הביטחוני, ביהמ"ש פסק כי הם ירצו רק עבודות שירות ואחד מהם אף ללא הרשעה (משפט)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בית המשפט המחוזי בירושלים נמנע מהרשעתו של צעיר תושב בית אל שנקבע כי יידה אבנים לעבר כלי רכב ערבים במהלך מחאה נגד המצב הביטחוני. על הצעיר, המשרת כיום ביחידה קרבית, נגזרו 200 שעות שירות לתועלת הציבור ללא הרשעה, שעות אותם ירצה לאחר שחרורו מצה"ל בעוד כשנה.

על שניים נוספים, שהואשמו במעשים דומים, נגזר מאסר על תנאי ושעות שירות (200 ו-160 שעות) לתועלת הציבור, למרות בקשת הפרקליטות לשלוח אותם למאסר בדרך של עבודות שירות.

התיק התחיל כתיק חמור של סיכון חיי אדם בנתיב תעבורה. ברם, מתביעה אזרחית שהגישו הערבים עלה, כי כלי הרכב שלהם עצרו לפני שהאבנים פגעו בהם. משכך, הגיעו הצדדים להסדר טיעון לפיו נמחקה העבירה של סיכון חיי אדם והנאשמים הודו בהיזק בזדון לרכוש וניסיון פציעה.

הנאשמים אף פיצו את התובעים ב-53 אלף ש"ח על פי הסכם פשרה מה שהביא גם את בית המשפט להקל בעונשם ולהתחשב בכך.

עו"ד יצחק בם, יח"צ

עו"ד יצחק בם, שייצג את הקטין מטעם הסנגוריה הציבורית מסר בתגובה: "אני מברך על החלטה מאוזנת של בית המשפט אשר נתן משקל רב לשיקומו של הצעיר ולשירותו הקרבים. עם זאת, אי אפשר שלא לבוא בטרוניה למשטרה ולפרקליטות שלא עשו מאומה להעמיד לדין את מיידי האבנים הערביים, בעוד שלגבי הקטין היהודי אצה הפרקליטות לקבל אישור מיוחד להעמדה לדין בחלוף יותר משנה מיום האירוע".

את הבגירים ייצגו עורכי הדין דוד הלוי ואיתן להמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר