כיכר בכנסת

איילת שקד: נשאף לקבל את תיק הביטחון בממשלה הבאה

בכירת 'הבית היהודי', שרת המשפטים איילת שקד, ש'פתחה חזית' לאחרונה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על רקע איוש תפקיד שר הביטחון, בהתייחסות ראשונה להקדמת הבחירות. צפו בראיון (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
שקד ל'כיכר בכנסת'. הראיון המלא (צילום: ישי כהן, כיכר השבת)

שרת המשפטים איילת שקד, ממנהיגי 'הבית היהודי', מתייחסת לראשונה להחלטה על הקדמת הבחירות, בראיון ל'כיכר בכנסת'.

אחרי העימות הפומבי האחרון, המתמשך, בין שקד ויו"|ר מפלגתה השר בנט לבין ראש הממשלה נתניהו, על רקע הרצון שנגנז לקבל את תיק הביטחון, ההערכה הרווחה במערכת הפוליטית היא שנתניהו יעשה את כל שביכלתו כדי לא לשתף את 'הבית היהודי בקואליציה הבאה שיקים, במידה וינצח בבחירות הקרובות.

בשל כך, בין היתר, מעניינת במיוחד התייחסותה של השרה איילת שקד להתפתחויות הפוליטיות הדרמטיות של השעות האחרונות.

תגובה ראשונה שלך להחלטה ללכת לבחירות?

"אם זה מה שראש הממשלה רוצה וכל ראשי המפלגות מסכימים, אז נלך לבחירות. ואם הולכים לבחירות, אז צריך שזה יהיה כמה שיותר מהר".

שואלים החרדים 'מה קורה עם חוק הגיוס?' לא סוד שהחרדים כן רצו שהחוק הזה יעבור. יש היתכנות שזה יקרה למרות שהכריזו על בחירות?

"זהו, זה כבר יידחה לממשלה הבאה. היה אפשר או לתקן את החוק ולהעביר אותו, או פשוט לתת לחוק לפקוע, וכשראש הממשלה בחר ללכת לבחירות - זה יחכה לממשלה הבאה".

שוחחת עם כל המפלגות החרדיות: מה את שומעת על "חוק הגיוס"? כי אנחנו שומעים דברים סותרים; לפעמים בעד, לפעמים נגד...

"אני משוחחת עם כולם, ואני לא רוצה לחשוף את השיחות האישיות שלי איתם. הדעות חלוקות גם בתוך החברה החרדית, יש שתומכים ויש שלא. בסך הכל, החוק שהציע שר הביטחון זה חוק בסדר, זה חוק טוב. אפשר לבצע כמה תיקונים קלים, אבל סך הכל זה טוב".

יאיר לפיד אומר היום שהחוק זה הופך לגיוס כספים עבור הציבור החרדי... מה דעתך?

יאיר לפיד מזגזג ומשנה את דעתו. יום א' הוא חושב ככה, יום ב' הוא חושב ככה; פעם החוק בסדר, ופעם הוא לא בסדר. אני מציעה פשוט לא להתייחס. זו בדיחה".

מה כרגע עושים עם "חוק הגיוס"?

"צריך לחכות לקואליציה הבאה. כשנרכיב את הקואליציה הבאה, בתקווה שהיא תהיה ממשלת ימין, יצטרכו להגיע לנוסח מוסכם בהסכם הקואליציוני".

דיברתם בחודש האחרון לא מעט על תיק הביטחון. האם זו תהיה דרישה שלכם ערב הקמת הממשלה הבאה?

"אנחנו בהחלט נשאף לקבל את תיק הביטחון ותיק המשפטים, אבל אני מציעה להמתין. קודם צריך לקבל מנדטים ולהיות בקואליציה. לא צריך להקדים את המאוחר. בסופו של דבר, בשביל שנהיה בקואליציה נצטרך הרבה מנדטים".

האם יש משהו שאת מרגישה שלא הספקת במשרד המשפטים?

טוב, יש הרבה. יש לנו הרבה מה לעשות. ולכן אני מקווה שתהיה עוד קדנציה במשרד המשפטים. ואז אני אוכל לעשות עוד הרבה דברים אחרים".

צפו בראיון

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר