פרדס כץ

מרן שר התורה הכתיר את תלמידו לרב בבני ברק

הגאון רבי יואל מקלב, מרבני ישיבת 'בית מדרש עליון' בבני ברק, הוכתר אמש במעמד מיוחד לרבה של אחת הקהילות המתפתחות בשכונת פרדס כץ בעיר • צפו בתיעוד נרחב (חרדים)

(צילום: שוקי לרר)

שמחה והתרגשות רבה אמש (שני) בשכונת פרדס כץ, לרגל יסוד הקהילה החדשה ופתיחת בית כנסת חדש במרכז השכונה.

לאור התרבות ציבור בני התורה והצורך הרב במקום נוסף לתורה ותפילה, הגיע אברכי השכונה להיוועץ עם מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, אשר עודדם בחום לפתוח מקום חשוב זה ואף פנה בבקשה לתלמידו חביבו הרה"ג ר' יואל מקלב, מראשי ישיבת 'בית מדרש עליון', לכהן כרב הקהילה.

האב"ד הגר"י סילמן, המלווה את הקהילה מיום היווסדה, נרתם אף הוא לעניין, ופעל למינויו הרשמי של הרב מקלב לכהן פאר בתפקיד הנכבד.

הדבר התקבל כמובן בקורת רוח רבה ובשמחה עצומה בקרב כל אברכי השכונה, בהיותו תלמיד חכם מופלג ובר אוריין גדול. מי שפעל לזירוז העניין, בעקבות הוראתו של מרן הגר"ח היה ראש העיר אברהם רובינשטיין, המסייע לכל צורכי הקהילה.

מעמד ההכתרה התקיים אמש בביתו של מרן שר התורה, בהשתתפות הגר"ש שטיינמן, הגר"ז קהאן, הגרב"ד דיסקין, הגר"ש רוזנברג, הגרש"צ רוזנבלט, הגר"נ קופשיץ, האב"ד הגר"י סילמן, הגר"ש קנייבסקי וכל רבני קהילות קרית הרצוג ופרדס כץ: הרב יעקב וינפלד, הרב אשר ברסלויער, הרב יהודה שיפר, הרב אהרן גליק והרב שלמה ליפשיץ.

מרן שר התורה אף קבע את שם בית הכנסת, "אילת השחר", לזכרו ולעילוי נשמתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל.

את כתב ההכתרה הקריא הראב"ד הגאון רבי שריאל רוזנברג, דברים נרגשים נשא האב"ד הגר"י סילמן שכאמור היה מעורב לפני ולפנים בכל ענייני הקהילה וההכתרה, על חשיבות הקמתה של קהילת בני תורה בשכונת פרדס כץ, המסייעת לחיזוקו הרוחני של האזור כולו ומהווה מגדל אור תורני לכל התושבים בשכונה.

לאחר שתיית 'לחיים' על ידי מרן הגר"ח קנייבסקי, נשא המרא דאתרא הרב יואל מקלב דברים נרגשים, בגודל המעמד הנכבד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר