זהירות: אפילו בקבוק בירה אחד ביום מגביר את הסיכון לסרטן

צריכת אלכוהול לא משפיעה רק על משקל הגוף - היא גם מסכנת את הבריאות. על פי האגודה האמריקאית לאונקולוגיה קלינית, שתיית משקות משכרים מעלה את הסיכוי לפתח סרטן (בריאות)

(צילום: Jake Bradley on Unsplash)

בהצהרה ששוחררה לציבור, החוקרים בדקו נתונים ממחקרים קודמים וספרות קיימת כדי לנתח את השפעת האלכוהול על הסיכון לסרטן. המסקנה הסופית שלהם? משקאות חריפים קשורים לסיכונים גבוהים יותר לחלות בסרטן של חלל הפה, הלוע, הוושט, הגרון והכבד. הם גם מעלים את הסיכון לסרטן השד בקרב נשים.

הסיכונים הגדולים ביותר לסרטן הם אינם נחלתם הבלעדית של שתיינים בדרגה בינונית או כבדה, אפילו שתייה קלה יכולה להיות מסוכנת, יותר מדי. החוקרים הגדירו שתייה קלה כשווה ל-12.5 גרם או פחות אלכוהול ביום, שתייה מתונה כשווה ל-50 גרם או פחות של אלכוהול ביום, ושתייה כבדה שווה ל-50 גרם של אלכוהול ביום.

הקשר החזק ביותר נצפה בסרטן של מערכת העיכול העליונה, כמו של חלל הפה והוושט. לדוגמה, שתיינים קלים היו בסיכון גבוה ב-26% לפתח סרטן הוושט מאשר אלו שלא שותים כלל וכלל. הסיבה לכך היא כי אלכוהול מגיע במגע ישיר עם הרקמות בפה והוושט, כך אומרים החוקרים.

שתיינים מתונים היו בסיכון גבוה פי שניים יותר מאשר אלו שאינם שותים לקבל סרטן - ושתיינים כבדים היו בסיכון גבוה כמעט פי חמישה לפתח אותו.

בשנת 2007, הסוכנות הבינלאומית לחקר הסרטן הכריזה על חומרים אלכוהוליים כמסרטנים, ציינו החוקרים, מה שאומר כי הוא נמצא כגורם לסרטן אצל בני אדם. החוקרים כותבים כי יתכן שהסיבה לדבר טמונה באופן שבו אלכוהול מתעכל בגוף. כאשר הגוף מפרק אלכוהול, נוצר חומר לוואי בשם אצטלדהיד.

כימיקל זה יכול להחריב את ה- DNA שלכם, ואולי להגביר את הסיכון להפעלת מוטציות גורמות סרטן. ייתכן גם כי אלכוהול יכול לגרום לדלקת בכל הגוף, אשר יכולה להעלות את הסיכון לסרטן.

חשוב לציין, אין זה משנה איזה סוג של אלכוהול אתם שותים. ההצהרה מציינת שהקשר בין הסיכון לסרטן ומשקאות חריפים פחות או יותר עומד בעינו, בין אם מדובר בבירה, ביין או בליקר.

אמנם, החוקרים לא מיהרו לנדב המלצות במדיה לגבי המינון הנכון אשר בטוח לשתייה. אך התוצאות מראות כי ככל שתשתו יותר, כך הסיכון לסרטן שלכם עשוי להיות גבוה יותר. אז כמו דברים רבים אחרים בעולם הבריאות, מתינות עשויה להיות המפתח.

החוקרים גם מצטטים הצהרה מהקרן למחקר הסרטן העולמי, בה נאמר כי "למניעת סרטן, עדיף לא לשתות אלכוהול".
"החדשות הטובות הן שכמו שאנשים מורחים קרם הגנה להגבלת הסיכון לסרטן העור, הגבלת צריכת האלכוהול היא עוד דבר שאנשים יכולים לעשות כדי להפחית את הסיכון הכולל שלהם לפתח סרטן", הצהירה ד"ר נואל ק. לוקונטה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר