שוטרים הסתירו שימוש באקדח – ביהמ״ש זיכה את הנאשם

אדם שנעצר בגין הסעת שב״ח (שוהה בלתי חוקי) הואשם כי במהלך נסיעה בניידת תקף שוטרים. השופט קבע שהשוטרים הסתירו שימוש באקדח טייזר והטיל ספק בגרסתם (משפט)

עו"ד מיכאל כרמל | כיכר השבת |
עו"ד מיכאל כרמל (צילום: באדיבות המצלם)

לפני כ-3 שנים עצרו שוטרים נהג טרקטור שהסיע על כנף הרכב תושב שטחים ששהה בישראל שלא כדין. האיש הואשם בהסעת תושב זר, תקיפת שוטר והפרעה לשוטר במילוי תפקידו וכן בשיבוש מהלכי משפט. השופט דרור קלייטמן זיכה אותו לאחרונה מרוב האישומים.

על פי כתב האישום, בנובמבר 2015 הבחינו שוטרים בנאשם נוהג בטרקטור ומסיע על כנף הרכב תושב שטחים. השוטרים הורו לו לעצור, אזקו את השב״ח והכניסו אותו לניידת. בשלב זה החל הנאשם לנוס מהמקום באמצעות הטרקטור. אחד השוטרים רץ אחריו, עלה לטרקטור, אזק את הנאשם והכניס אותו לניידת. בנקודה זו הנאשם פנה לשב״ח בערבית והורה לו לומר כי קפץ על הטרקטור במהלך הנסיעה. בהמשך, הוא ירק לכיוון אחד השוטרים, קילל אותו ובעט בו.

הנאשם כפר בהאשמות. הוא טען שהשב״ח עלה על הרכב ללא ידיעתו והוא הוריד אותו לבקשת המשטרה. הוא הסביר כי המשיך לנסוע כדי למצוא מקום פנוי לעמוד ולא להפריע לתנועה. לטענתו, כשנעצר השוטרים הפעילו כלפיו אלימות ולא להיפך.

לדבריו, הטענה כי ניסה לברוח עם הטרקטור אינה הגיונית לנוכח מהירותו שכן יעיל יותר לברוח ברגל. בנוגע לנסיעה בניידת טען הנאשם כי ישב אזוק במושב האחורי כשלפתע עצר השוטר את הנסיעה, כבל את ידיו מאחור ו״נתן לו בוקס בבטן עד שהפסיק לנשום״. בנוסף השוטר הוציא אקדח טייזר והצמיד לו לרקה.

המאשימה טענה כי הנאשם הודה שהוא מכיר את השב״ח ואין ספק שהיה מודע לכך שהסיע את האיש. לדבריה, מדובר בטרקטור קטן ולא ייתכן שהנהג לא ידע על קיומו של הנוסע. עוד נטען כי עדות השוטרים על כך שהנאשם דיבר עם השב״ח במהלך הנסיעה מבססת את עבירת השיבוש.

ב״כ הנאשם טען מנגד כי יש לזכות את הנאשם מחמת הספק ואף משיקולי צדק לנוכח התנהלות השוטרים כלפיו. לדבריו, הנאשם ישב כבול מאחור ולא ברור כיצד יכול היה לתקוף את השוטרים. בנוסף, השוטרים הסתירו את שליפת האקדח בדו״ח שמילאו לאחר האירוע והדבר מערער את אמינותם.

לא התכוון לברוח

השופט דרור קלייטמן מבית משפט השלום בכפר סבא זיכה את הנאשם מרוב האישומים. הוא הבהיר כי בהודעת השב״ח במשטרה הוא אישר את גרסת הנאשם כי לא ידע על נוכחותו בטרקטור והמאשימה הסכימה להגשת הודעה זו כראיה. כמו כן, המאשימה לא צילמה את הטרקטור באופן שניתן היה להתרשם ממנו. בנסיבות אלה יש לזכות את הנאשם מעבירה של הסעת שב״ח.

בנוסף זיכה השופט את הנאשם מעבירת הפרעה לשוטר במילוי תפקידו. הוא הבהיר כי לא ניתן לשלול את האפשרות שהנאשם לא התכוון לברוח עם הטרקטור אלא רק להזיז אותו כדי שלא יפריע לתנועה. השופט ציין כי בריחה מהמקום באמצעות טרקטור שמהירותו נמוכה אינה הגיונית.

עוד זוכה הנאשם מעבירת תקיפת שוטר. בהקשר זה כתב השופט כי השוטרים הסתירו בדיווחיהם כי אחד מהם הוציא אקדח טייזר בניידת והדבר עלה רק בעדותם. הסתרה זו של עובדה משמעותית באירוע מטילה ספק בתיאור שמסרו, כתב.

עם זאת, השופט הרשיע את הנאשם בשיבוש מהלכי חקירה מאחר שדיבר עם השב״ח בערבית בניידת וניכר שזה היה הטריגר לתחילת האירוע האלים.

  • ב״כ המאשימה: עו"ד פאדי אסעד – פרקליטות מחוז מרכז
  • ב״כ הנאשם: עו"ד משה ליפשיץ

הכותב: עו"ד מיכאל כרמל עוסק/ת ב- פלילי
** הכותב/ת לא ייצג/ה בתיק.
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר