"מרגש להיות כאן"

כשרון קובי נאם בפני הרבנים הראשיים. צפו

ראש עיריית טבריה רון קובי הוכיח בטקס חנוכת קבר הרמב"ם המחודש בטבריה, כי לפחות בכל הקשור לטקסים רשמיים, הוא יודע להיות ממלכתי ולכבד רבנים. צפו בנאומו המלא (חדשות)

הנאום של רון קובי (צילום: עדי בר אור)

ראש עיריית טבריה רון קובי הוכיח היום (רביעי) בטקס חנוכת קבר הרמב"ם המחודש בטבריה, כי לפחות בכל הקשור לטקסים רשמיים, הוא יודע להיות ממלכתי ולנאום בהכנעה, ואפילו להודות לשר הפנים אריה דרעי נגדו הוא יצא לא פעם במילים חריפות בשידורי הפייסבוק, הפגנות רחוב וראיונות לכלי התקשורת.

רון קובי אף נפגש היום לשיחה קצרה במהלך האירוע עם הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו ורבה של מגדל העמק הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן.

את נאומו פתח רון קובי בדברי ברכה לכבוד הרבנים הראשיים והתורמים: "אני בהתרגשות עמוקה גם מהמצגת וגם מהדברים של אלברטו כוכב, ישר כוח באמת מאוד מאוד מרגש להיות כאן, כבוד הרב יצחק יוסף שליט"א, כבוד הרב דוד לאו הרב הראשי לישראל, כבוד הרב שמואל רבינוביץ שליט"א, כבוד הרב יצחק דוד גרוסמן, כבוד הרב משה צבי בוחבוט הרב הראשי לטבריה, עו"ד עודד פלוס מנכ"ל המשרד לשירותי דת, הרב יוסף שוינגר, אלברטו ושרון כוכב, הרב דרלי.

"תודות גם לשר אלקין, לשר דרעי, ראובן פינסקי, ישר כוח לכל מי שעזר, כל מי שעזר ונתן והשקיע, תודה מיוחדת גם לשר לוין שר התיירות, מכובדי כולם, צהרים טובים וברוכים הבאים לטבריה.

"אומרים על טבריה 'טבריה עמוקה מכולם וממנה עתידים להיגאל', יש לנו פה עיר של מסורת, של אחווה ורעות שהתקבצו בה הרבה מאוד תנאים ואמוראים ורבנים, ואנחנו פה כדי לשמור על הצביון, על המסורת, וגם על הקדמה והחדשנות, המקום הזה נהפך ממקום ישן למקום מודרני מונגש, מתועל לתועלת הציבור, אנשים רבים פוקדים אותו ויפקדו אותו בעזרת השם אלפים ורבבות, במשך השנים.

"אנחנו, עיריית טבריה, לוקחים ממכם את היצירה הגדולה והמופתית הזאת למשמרת אצלינו, לשמור עליה, לדאוג לה ולתחזק אותה, חשוב מאוד שיבואו לפה תלמידים ותלמידות, חיילים חיילות, אנשים מכל העולם ללמוד את המקום, את המורשת של הנשר הגדול, לראות את הקברים מסביב לטבריה - את המקומות הקדושים, לא הרבה אנשים יודעים שגם השל"ה הקדוש שקבור פה שזכותו תגן עלינו.

"ישנו פה בטבריה בית כנסת עתיק, אחד מבתי הכנסת העתיקים בעולם שנמצא פה בטבריה, עשינו עליו מחקר גדול הרבה מאוד שנים ואולי הגיע הזמן שסוף סוף נעשה לו סוג של פדיון שבויים, ונשיב אותו לידיים שלנו, הגיע הזמן. בית הכנסת הזה נמצא על שפת הכינרת, שם נהג לטבול האר"י הקדוש, ובספרו של רבי חיים ויטאל שער הגלגולים רשום את הציון של המקווה של האר"י הקדוש ואני חושב שזה הזמן להשקיע גם בדברים האלו.

"טבריה יש לה היסטוריה גדולה ואנחנו רוצים שהיהודים מכל העולם וגם העמים האחרים יבואו ויראו איך אנחנו שומרים על הקדושה שלנו על המקומות הקדושים, שוב לכולם תודה רבה. ברוכים תהיו, בהצלחה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר