מגן צפוני

המלט שצה"ל הזרים למנהרות - יצא מלבנון • צפו

צה"ל השלים את השמדתן של מנהרות הטרור אשר נחפרו ממרחב הכפר השיעי כילא, כאשר חלק מהמלט שהזרים צה"ל לנטרול המנהרות, יצא מהצד הלבנוני. צפו בתיעוד (חדשות)

(צילום: דובר צה"ל)

צה"ל השלים את נטרולן והשמדתן של מנהרות הטרור ההתקפיות חוצות-הגבול, אשר נחפרו ממרחב הכפר השיעי כילא ונחשפו בידי צה"ל במסגרת מבצע "מגן צפוני".

דובר צה"ל ציין כי "המנהרות ההתקפיות נבנו כרכיב מסווג בתוכנית ההתקפה שארגון חיזבאללה ניסה לפתח בשנים האחרונות ונועדו לאפשר כניסה חשאית של פעילות יחידת רצ'ואן (היחידה המיוחדת של הארגון) וזאת לצד ניסיון לחדירה עילית תחת מעטפת אש רחבה.

"חשיפת והשמדת המנהרות הביאה לפגיעה מהותית ביכולת מימוש התוכניות של חיזבאללה וזאת לצד שורה של פעולות שמבוצעות בשנים האחרונות לשיפור מרכיבי ההגנה העילית ('אבן משתלבת' והפרויקטים למיצוק ולחישוף)".

פעילות צה"ל שהביאה להשמדת מנהרות הטרור, סיכלה ומנעה מהחיזבאללה כל ניסיון לפגוע בעיר מטולה ותושביה, והוציאה את המנהרות מכלל שימוש.

נטרול המנהרות ארך מספר ימים ובוצע בשיטה הנדסית שכללה שימוש במגוון אמצעים.

דובר צה"ל מציין כי "במהלך פעולות צה"ל, זוהו זרימות של חומרים שצה"ל השתמש בהם ממבנה אזרחי בכפר כילא בו נמצא פיר אחת המנהרות וכן ממפעל הבלוקים עליו הצביע צה"ל כמוקד חפירת מנהרה אחרת. עובדה זו מצביעה על השימוש שמבצע חיזבאללה במבנים אזרחיים בלב השטח הבנוי בדרום לבנון, תוך הפרה חמורה של החלטה 1701 וסיכון אזרחיה כמגן אנושי".

בצה"ל מטילים את האחריות על חפירת המנהרות והשלכותיה על ממשלת לבנון. "צה"ל ימשיך לפעול בתיאום עם ראשי הרשויות הרלוונטיים ותושביהן ולעדכנם ככל שיידרש", נמסר מדובר צה"ל.

עוד נמסר כי "פעולות צה"ל לחשיפה ולנטרול המנהרות במסגרת מבצע "מגן צפוני" נמשכות על פי תוכנית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר