"אין לך זכות"

הערר של ר"ע טבריה רון קובי נגד בניה חרדית בעירו - נדחה

רון קובי, שניסה עוד טרם שניצח בבחירות לעצור בכל דרך את מיזמי הבניה לחרדים בעיר טבריה, ספג מכה משפטית עם דחיית ערעורו נגד ההיתרים לתוספת יחידות הדיור באחד הפרויקטים בעיר (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ט בטבת תשע"ט | 27.12.18
רון קובי (צילום: ישי כהן, כיכר השבת)

פרסום ראשון: ועדת הערר לתכנון ובניה של מחוז הצפון, דחתה השבוע על הסף ערר שהגיש ראש עיריית טבריה כנגד הבניה בשכונה החרדית נוף כנרת פוריה.

מדובר בשכונה החדשה, שצפויה להגיע ליותר מאלף יחידות דיור, ואשר כבר מתגוררות בה מאות משפחות חרדיות, ונמצאת בתנופה גדולה של בניה ופיתוח. במסגרת הליכי הרישוי בפרויקט, ניתנו כבר לפני מספר שנים היתרים לתוספת יחידות דיור. רון קובי, אז אזרח טברייני, הגיש ערר כנגד אישורי הבניה.

בינתיים נבחר רון קובי לראשות העיר טבריה, ומיד לאחר ניצחונו בבחירות מיהר לשחרר הצהרת כוונות מקוממת: "אני רוצה שהחרדים ימשיכו להתפתח - מחוץ לטבריה. כיום החרדים בעיר הם 22 אחוזים, אסור שיגיעו ל-30%"..., אמר ראש העיר הנבחר בראיון לגלי צה"ל.

בהתקרב מועד הדיון בוועדת הערר, דרשה הועדה שינמק את הסיבות להתנגדות ויפרט את הנזקים העלולים להיגרם לו מבניית הפרויקט.

"אתה תגמור בכלא". קובי בדיון סוער (צילום ארכיון: שלי יחימוביץ' ביוטיוב)

לאחר שהגיעו אל הועדה נימוקיו של קובי, פסקה לאחרונה הועדה, כי אין בכוחו להתנגד להיתרים שניתנו - לא כאזרח ובוודאי לא כראש עיר המחויב להחלטות הועדה המקומית ועיריית טבריה שהתקבלו כדין - ולכן דחתה כאמור את הערר על הסף, וביטלה את הדיון שנקבע בנושא ל-25.12.2018.

בהחלטתה כותבת יו"ר הועדה, עו"ד חגית דרורי-גרנות: "הערר אינו מצביע על פגיעה - ישירה או עקיפה - שעלולה להיגרם לו כתושב העיר. 'נטל כלכלי' או העמסה על התשתיות, הם תוצאה כללית הנובעת מהתפתחותה של העיר".

ההכרעה הדוחה את ערעורו של קובי (צילום מסך)

"מעמדו של העורר כיום כראש עיר, אינו יכול להקנות לו זכות התנגדות לבקשה, ואין הוא רשאי להשיג על החלטותיה של הועדה המקומית שהוא כיום חלק ממנה".

יודגש, כי החלטת הועדה מאפשרת את המשך בנייתו של הפרויקט, תוך כדי המשך העבודות לפיתוח השטחים הציבורים, הפארק הגדול המוקם בשכונה וכל שאר התשתיות הנדרשות, כשהיזמים, חברת נוף כינרת פוריה , כבר פנתה אל העירייה על מנת לשלם את אגרות הבניה הנדרשות להמשך הבניה.

לאחר ההחלטה של הועדה המחוזית, אמור רון קובי על פי חוק לאפשר לחברה שבונה את השכונה החרדית בעיר, מתן שוברים שבהם ישולמו האגרות לעירייה.

אלא שבניגוד להחלטה, ראש העיר מעקב את מתן השוברים, ול"כיכר השבת" נודע כי בחברה שוקלים לפנות לבית המשפט שיורה לוועדה המחוזית להעניק את כל האישורים הנדרשים.

פניית יזמית הפרויקט

מחברת נופי כנרת נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "השקענו עד היום עשרות מילוני שקלים בפיתוח השכונה ובהקמת תשתיות ייחודיות כדוגמת הפארק הענק שמוקם לטובת התושבים, ואנו מצפים מראש העיר רון קובי להמשיך את שיתוף הפעולה עם העירייה, על מנת לפתח את טבריה ולדאוג לצרכי התושבים באופן מכובד וענייני, לתועלת העיר ותושביה".

מטעמו של ראש העיר רון קובי לא נמסרה תגובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר