דמות מיתולוגית

ברוך דיין האמת: הרב יעקב כהן ז"ל; ממייסדי תנועת ש"ס

בירושלים הלך לעולמו הרב יעקב כהן, בעל חנות ספרים בשכונת מקור ברוך בירושלים ומי שנחשב לאחד ממייסדי תנועת ש"ס ב-ם יחד עם הגאון רבי יעקב יוסף זצ"ל (דיין אמת)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"א בטבת תשע"ט | 29.12.18
הרב יעקב כהן ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

בירושלים הלך היום (שבת קודש) לעולמו הרב יעקב כהן ז"ל, בעל הוצאת הספרים 'שיח ישראל' בשכונת מקור ברוך ומי שנחשב לאחד ממייסדי תנועת ש"ס.

הרב יעקב כהן ז"ל (73) נחשב לאחד ממייסדי תנועת ש"ס במועצת העיר ירושלים, יחד עם הגאון הגדול רבי יעקב יוסף זצ"ל וח"כ לשעבר ניסים זאב.

הרב כהן, חלה בשנה האחרונה במחלה הקשה, ובימים האחרונים מצבו הלך והדרדר ובשבת קודש נאלצו הרופאים לקבוע את פטירתו.

בסרט שהופק לאחרונה על הקמת ש"ס, 'הבלתי רשמיים', משחק שולי רנד את דמותו, בתפקיד בעל דפוס שהחליט 'להחזיר עטרה ליושנה' ולהקים את המפלגה הספרדית ש"ס.

ש"ס פרסמה הודעת אבל מיוחדת, בה נכתב: "תנועת ש״ס אבלה על פטירתו של הרב יעקב כהן ז״ל, מדמויות ההוד של ירושלים, איש תורה וחינוך ולוחם צדק".

המנוח ז"ל היה הרוח החיה מאחורי הקמת סיעת ש״ס בירושלים לפני למעלה מ-30 שנה, כשנאבק כמעט לבדו נגד אפליית בני עדות המזרח במוסדות החינוך ולמען ייצוגם בכבוד בעיריה. בתמיכת מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן שליט"א זכתה המפלגה להצלחה גדולה והפכה לעובדה קיימת בירושלים".

"אין ספק כי דמותו ומאבקו תרמו רבות לייסודה של תנועת ש״ס הארצית בהנהגת מרן רבנו עובדיה יוסף זיע״א ולמהפכה הגדולה שהיא מחוללת במהלך עשרות השנים בציבור הספרדי".

הלוויתו של רבי יעקב כהן תתקיים בשעה 23.00 ברחבה הגדולה שבהר המנוחות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר