טלטלה פוליטית

בנט ושקד מקימים "מפלגה חילונית-דתית"

ראשי "הבית היהודי" פורשים מהמפלגה אותה הנהיגו, כדי להקים מפלגה חדשה, לקראת הבחירות הקרובות; צעד שעשוי לשנות את חלוקת הכוחות במפה הפוליטית (חדשות, פוליטי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
בנט ושקד (צילום: Hadas Parush/Flash90)

יו"ר הבית היהודי שר החינוך נפתלי בנט, ועמיתתו לסיעה שרת המשפטים איילת שקד, צפויים להטיל הערב (מוצ"ש) פצצה שעשויה לטלטל את המערכת הפוליטית: הקמת מפלגה חדשה.

על פי חשיפת עיתונאי 'החדשות' עמית סגל, מסתמן כי השניים אכן יעזבו את המפלגה אותה הנהיגו, 'הבית היהודי', לטובת הקמתה של מפלגה שתישא אופי חילוני-דתי.

צעד זה נחשב דרמטי, גם בשל העובדה כי הוא עשוי להשפיע ישירות על חלוקת כוחות מחודשת בצד הימני של המפה הפוליטית, ויתכן אף מעבר לכך.

לפי הדיווחים, מי שצפויה להצטרף אל בנט ושקד, היא חברת הכנסת שולי מועלם רפאלי, וכך הם יהיו יחדיו שליש מסיעת הבית היהודי - מה שיאפשר חוקית א הפיצול שיזכה אותם בתקציב בחירות.

בהודעה הרשמית שפרסמו הערב השניים נכתב, כי הם ימסרו הצהרה מיוחדת, בשעה 20:00, ב'בית סוקולוב' בתל אביב.

סמוטריץ' (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (האיחוד הלאומי - הבית היהודי) הגיב למהלך, בריאיון לתכנית 'פגוש את העיתונות, ואמר': "מצד אחד זה מהלך הגיוני שהיה צפוי, כי בנט ושקד - מרגע שנכנסו לפוליטיקה - לא באו כדי לשבת על כיסא הנהגת הציונות הדתית, הם סימנו יעד גבוה בהרבה. לקח להם זמן להבין שאת זה לא עושים מתוך הפלטפורמה הזאת".

"זה בא לי בהפתעה", הודה סמוטריץ'. "אני חושב שאפשר היה להמשיך לעבוד ביחד, אני כן רואה את הציונות הדתית מתקדמת להנהגת המדינה. אני מברך אותם, מאחל להם הצלחה בדרכם, ולוקח על עצמי את המשימה לגבש את הציונות הדתית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר