למה כדאי לכם לבחון את כפות הרגליים פעם בשנה?

בדיקות גוף הן בגדר חובה כדי לאתר ממצאים של סרטן העור. אך אל תשכחו את הרגליים: כפות הרגליים פגיעות גם למלנומה, על פי מחקר חדש מיפן (בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

במחקר, החוקרים מצאו כי מלנומה נפוצה יותר על תחתית כף הרגל הקדמית והאחוריות - האזורים הבאים במגע עם הקרקע בזמן הליכה או ריצה - מאשר במרכז הרגל או בקשת.

שלא כמו רוב נגעי המלנומה הסרטניים שיכולים להתרחש באזורים אחרים של הגוף, חשיפה לשמש לא תגרום למלנומה על כפות הרגליים שלכם. למעשה, עמידה פשוטה על הרגליים יכולה להצית אותה, אומר מחבר המחקר ד"ר ריוהיי אוקויאמה.

הסרטן נגרם ככל הנראה מלחץ על הרגליים הנגרם מעמידה ומהחיכוך החל על הרגליים בעת הליכה או ריצה, ד"ר אוקויאמה מסביר. הם עלולים להזיק לתאים באופן דומה לזה של קרניים אולטרה סגולות, אם כי לא ברור אם הם עושים זאת בדיוק באותו אופן, הוא מוסיף.

אך אל תמהרו לתלות את נעלי הספורט שלכם עדיין: עוד מחקר צריך להיעשות כדי לקבוע אם פשוט בילוי יותר זמן על הרגליים מעלה את הסיכון לחלות בסוג זה של סרטן.

בנוסף, מלנומה על תחתית כף הרגל שלכם היא נדירה. מלנומה באופן כללי מהווה פחות מאחוז אחד של כל אבחנות סרטן העור, על פי נתונים של האגודה האמריקנית לסרטן מ-2016.

ואצל קווקזים - הקבוצה הגזעית שנמצאת בסבירות גבוהה יותר לפתח מלנומה, קיים סיכון של 2.5% לכל החיים, על פי האגודה. רק כ-3% ממקרי מלנומה מתרחשים על הרגליים, מעריך ד"ר אוקויאמה.

האחוז גבוה יותר בקרב קבוצות גזעיות אחרות, אך סיכוייהן לפתח מלנומה כללית נמוכים בהרבה.

לדוגמה, עד שליש מכל המלנומות מתפתחות על הרגליים לאמריקאים אשר היגרו מאסיה, וזהו אחד המקומות הנפוצים ביותר לאפריקאים אמריקאים, אומר ד"ר אוקויאמה.

בנוסף, מלנומה בתחתית כף הרגל היא נדירה אצל בחורים צעירים: הסיכון גדל ככל שאתם מתבגרים, כי התאים נחלשים ונעשים פגיעים יותר לנזק, אומר ד"ר אוקויאמה.

אז אתם בהחלט לא צריכים לשנות את האופן שבו אתם הולכים, או באיזו תדירות אתם הולכים.

במקום זאת, רק כדאי לוודא שאתם בודקים את כפות הרגליים פעם בשנה כדי לחפש משהו חשוד, הוא אומר. דהיינו, כל הנגעים שיש בהם דימום, בליטות, או להם קוטר של יותר מ-6 מ"מ, הוא אומר. אלה מצדיקים ביקור אצל רופא העור שלכם בהקדם האפשרי: מלנומה על תחתית כף הרגל היא לעתים קרובות קטלנית יותר מאשר במקומות אחרים, שכן היא מתגלה רק לעתים קרובות בשלב מתקדם יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר