'הטרור היהודי'

חברי העצורים מחו: "כיפה ופאות זה לא פשע"

הפרשה הביטחונית החסויה, העוסקת בחשד לטרור יהודי, לא יורדת מסדר היום, עם הארכת מעצרם של הקטינים שנעצרו במהלכה. אביו של אחד מהם: "שלפו אותו מה'ישיבה קטנה'" (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
המראות מחוץ לבית המשפט, היום (צילומים: Flash90)

בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (שני) את מעצרם של שני קטינים, החשודים במעורבות בפרשת הטרור היהודי שנמצאת תחת איפול מוחלט.

הוארך בשבעה ימים עד יום ראשון. במהלך הדיון, בו הוארך מעצרם בשבעה ימים, הפגינו בסמוך כמה מחבריהם נגד השב"כ והמשטרה, ופעולותיהם.

המפגינים, שמראם החיצוני העיד בהם כי הם משתייכים לחוגי 'נוער הגבעות', נשאו שלטים עליהם נכתב בין היתר: "כיפה ופאות זה לא פשע" ו"בשב"כ מענים ילדים יהודים".

פינוי המפגינים מחוץ לבית המשפט

מוקדם יותר פרסם אביו של אחד הקטינים שנעצרו בפרשה, הודעה בה הוא אמר: "אנו, הוריו, בטוחים כי הוא לא עשה דבר וכל ההאשמות נגדו הן עלילה חסרת בסיס".

"הוא נלקח מתוך הכיתה לעיני בני כיתתו בישיבה הקטנה. מדובר בנער נורמטיבי, המבלה את רוב יומו בלימוד ובתפילה. אנו חוששים מאוד כי במהלך החקירה בשב"כ הוא יעבור עינויי גוף ונפש".

לדבריו, "ניסיון העבר מורה כי הם העזו לעשות זאת בעבר. אנו מתחננים שיעבור לטיפול המשטרה, שיזכה לראות עורך דין ואותנו באופן מיידי, ובטוחים שחפותו תוכח מיד ושישוחרר בחזרה למשפחתו וללימודיו".

יצוין, כי בית המשפט אף דחה את הערר שהגישו עורכי הדין של שלושת הקטינים העצורים בפרשה, על הצו שאוסר עליהם מפגש עם עורך דין.

עו"ד נתי רום שמייצג חלק מהיהודים מטעם חוננו מסר בתגובה: "לצערנו הרב שב"כ משתמש פה בכלי קשה וחריג והוא מניעת מפגש עם עורך דין. הדבר הזה פוגע בזכות חוקתית בסיסית של הנערים האלה, פגיעה קשה בקטינים.

הכלי הזה לא מתאים בכלל החקירה הזאת צריכה להיות מנוהלת על ידי משטרת ישראל ולא על ידי שב"כ כפי שמשטרת ישראל חוקרת מאות מקרים דומים אחרים. הפגיעה הקשה הזאת פוגעת קשה בנערים ואנחנו דואגים לשלומם אנחנו לא יודעים מה קורה איתם אנחנו לא יודעים מה עושים להם המשפחות לא יודעות מה קורה איתם. הכלי הזה צריך להיות שמור רק למקרים של פצצות מתקתקות חריגות במיוחד וכאן לא מדובר במקרה כזה."

מדוברות המשטרה (שפלה) נמסר: "במחאה שהתקיימה בסמוך לבית משפט השלום בראשל"צ, על רקע מעצרם של החשודים בפרשה הביטחונית, נעצר מפגין בן 19 בחשד שהפר את הסדר ותקף שוטרים. שוטר אחד נפצע באורח קל וטופל במקום. המחאה הסתיימה והמפגינים עזבו את המקום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר