בהיתר מרב

עמותה חרדית עתרה לבג"ץ נגד 'חוק המזומן'

קבוצת חרדים הגישו עתירה לבג"ץ בדרישה לדחיית החלת חוק השימוש במזומנים בכחצי שנה לפחות, בטענה כי "אנשים טרם הבינו את החוק; הוא עומד להתפוצץ לנו בפנים"

חזקי שטרן | כיכר השבת |
מגישים את העתירה (באדיבות המצלם)

לאחר שהביעו את התנגדותם בוועדת החוקה של הכנסת, בשבוע שעבר, להחלת חוק השימוש במזומנים בטווח המיידי, הגישה אתמול (ראשון) עמותת 'אחריות', בנשיאות הגאון רבי שמואל אליעזר שטרן, עתירה לבג"ץ בדרישה לדחיית החלת החוק בכחצי שנה לפחות, כאשר במהלך החצי שנה הזו מבקשת העמותה כי רשות המיסים ובנק ישראל יביאו למודעות הציבור את פרטי החוק החדש.

"עמדתנו היא, כי לפני החלת החוק יש למצוא פתרונות לאנשים אשר אין בידם כרטיסי אשראי או שיקים, מדובר בחצי מליון מוגבלים או מעוקלים או כאלו אשר בהליכי פש"ר וכד' ונמצאים במצוקה", אומר חיים הר כסף מזכיר העמותה.

יו"ר העמותה, שלמה בנזימן, תוקף את החלת החוק באופן מיידי ואומר כי "חוק זה הינו בבחינת 'בניית בית חולים תחת גשר שבור' - יש אנשים בעלי מוגבלויות, קשישים או אחרים מהציבור החרדי אשר לא יוכלו לפעול כאשר החוק יוחל והמדינה אינה נותנת את דעתה לכך לכן אנו פונים לבית המשפט בכדי לתת לנו דחייה להחלת החוק לצורך השלמתו וביצוע תיקונים בתוך החוק לאנשים אשר נמצאים במצבים אלו".

החתום על העתירה הינו עורך דין אלימלך דלבקוביץ, שמסביר כי החוק נותן כבר היום הקלות ומחריג, לתקופה של שלוש שנים מתחולת החוק, עסקאות שיבוצעו עם תושבי המועצה הפלסטינית. לדבריו, אין ספק שצריך לבצע החרגות מהחוק לאוכלוסיות ומגזרים נוספים, "הרי כבר בתחילת החקיקה דרש ח"כ אורי מקלב לבצע פרסום נרחב וחינוך הציבור לשינוי הגדול". עורך הדין מסביר שאין ספק שהחוק חייב לעבוד בצורה נכונה ולחול רק לאחר הכנה אמיתית וראויה.

לגבי שאלת היתר הפנייה לערכאות אומרים בעמותה כי "זכינו לחסות תחת כנפיו של מורינו גאב"ד שערי הוראה הגאון רבי שמואל אליעזר שטרן שליט"א, אשר גם בג"ץ זה הוגש לאחר התייעצות עמו וקבלת דעתו - דעת תורה - על כך. מורנו הרב שליט"א שינה מסדר יומו העמוס גם לצורך ההתייעצות וגם להשגת תורם ספציפי להוצאות ההליך, וכל זה מפאת דאגתו התמידית למען הזולת הנמצא במצוקה כלכלית".

חיים הר כסף מוסיף בשיחה עם 'כיכר השבת' כי "לצערי אנשים טרם הבינו את משמעות החוק. הוא עומד להתפוצץ לנו בפנים. רבים מאזרחי ישראל יהפכו לפליליים ויהיו צפויים לעונשים של עד שלש שנות מאסר - מבלי שהם מבינים אפילו מדוע וכיצד. מישהו חייב לעצור את האבסורד הזה. כל צ'ק לחוג של הילד יהיה חייב להיות למוטב בלבד ואי אפשר יהיה להעביר שיק שקיבלנו ישירות לירקן לכיסוי חוב שיש לנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר