פרסום ראשון

תכננו לחתן את ילדיהם הקטינים - ותירצו: "הם רק יתארסו"

הרשויות מכבידות את מעקבן אחר משפחות מ'קהילת השאלים', בניסיון למנוע נישואי קטינים הנהוגים אצלה. באחד המקרים, לאחרונה, התחננו ההורים לאפשר להם לפחות לארס את ילדיהם (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסרציה (צילום: פלאש 90)

פרסום ראשון: חתונה שתכננו לפני מספר ימים שתי משפחות מ'קהילת השאלים' הקיצונית בבית שמש, סוכלה בינתיים בידי הרשויות.

ל"כיכר השבת" נודע, כי משפחות אלו רצו לחתן את ילדיהם הקטינים, זה עם זה, באישון לילה ובסתר, אלא שהדבר דלף באיזהו אופן והגיע לידיעת גורמים ברשויות.

בשלב זה פנו אליהן הגורמים, מלשכת הרווחה ומהמשטרה, והתריעו בפניהם: חתונה כזו, של קטינים, אסורה על פי החוק במדינת ישראל. אם תערכו אותה, תיאלצו לשאת בתוצאות.

המשפחות, שנדהמו שרצונן הגיע לידי הגורמים המוסמכים, השיבו: "אנחנו מתחננים לעשות רק אירוסין. עם החתונה אנחנו מבטיחים להמתין עד הגיל המותר".

אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בימים אלו גורמי הרווחה וגורמים נוספים מפעילים מאמצים רבים בשביל למנוע את החתונה הזו, כמו גם חתונות קטינים אחרות הנהוגות ב'קהילת השאלים'.

מנגד, גורם בקהילה אומר ל'כיכר השבת': "תמיד כשפונים אלינו זו התשובה שאנחנו עונים - 'זה רק אירוסין' - ואחרי זה מחתנים בשקט, בבית".

יצוין, כי לפני כשבועיים נערכה על גג בנין בשכונת גאולה בירושלים חתונה אחרת בין קטינים, לא מ'קהילת השאלים' הקיצונית אלא מאחד הפלגים בחסידות מקהילת ברסלב.

'אשת שאלים' בראיון ראשוני למצלמת "כיכר השבת". ארכיון

אחד מהנוכחים בחתונה אומר ל'כיכר השבת': "גם את הילדים שלי אחתן ככה. זו הדרך הנכונה, ואין בזה שום בעיה. סתם עושים מזה רעש".

כזכור, לפני מספר שבועות פשטה המשטרה על בנין הסמוך לשכונת מאה שערים, בו נערכו נישואי קטינים של 'קהילת השאלים' ועיכבה קטינות ואמהותין, כחלק מחקירה קודמת בפרשה פלילית.

בהכנת הכתבה השתתף חיים גולדברג

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר