בטיחות הפיגומים

יו"ר ההסתדרות ניסנקורן מאיים: ביום ראשון - שביתה כללית במשק

יושב ראש הסתדרות העובדים, אבי ניסנקורן, הודיע כי ביום ראשון הקרוב תתקיים שביתה במשק הישראלי, מאחר ולא הושגו הבנות בענין רפורמת בטיחות הפיגומים שנדחתה (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

יושב ראש הסתדרות העובדים הכללית ('ההסתדרות'), אבי ניסקורן, מודיע כי ביום ראשון הקרוב תתקיים שביתה כללית במשק הישראלי.

השביתה, עליה מכריז היום (שני) ניסנקורן, מגיעה כמחאה על כך שרפורמת בטיחות הפיגומים באתרי בנייה לא אושרה, בשל יו"ר ועדת העבודה והרווחה, ח"כ אלי אלאלוף, שדוחה את הרפורמה בשל חשש שהקבלנים יפסידו.

במהלך דיון סוער בועדת העבודה והרווחה של הכנסת, החליט היום (שני) ח"כ אלאלוף שלא לאשר באופן מיידי את התקנות. לדבריו, מדובר רק בדחייה - והן יאושרו עד למועד פיזור הכנסת. בתגובה לכך הכריזה ההסתדרות כאמור על שביתה.

לפי אלאלוף, "נעשתה עבודה אדירה להביא את הנושא לאישור לפני פיזור הכנסת. אף אחד מאיתנו לא רוצה לראות עוד אנשים נפגעים ונהרגים, בגלל ליקויי בטיחות. לצד זאת, נעשה הכל כדי לא לפגוע ביצרנים וקבלני הפיגומים כלכלית".

כזכור וכפי שדווח ב'כיכר השבת', בתחילת החודש שעבר נמנעה שביתה כללית במשק סביב נושא זה של בטיחות עובדי תעשיית הבניין באתרי הבנייה.

בין ההבנות שהושגו אז, ישנם שינויים מהותיים שהובטחו בתחומים הבאים: פיגומים ועבודה בגובה, הגברת האכיפה, מנופים, רשם הקבלנים, עוזרי וממוני בטיחות, מכרזים ציבוריים, הגברת המודעות הציבורית לנושא הבטיחות, אחריות מזמין העבודה וכן השתלמות בסיסית בתחום הבטיחות לפועלי בניין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר