"לא אתפטר"

צפו: התגובה של נתניהו לשקד, בנט ובני גנץ

רה"מ נתניהו כינס מסיבת עיתונאים בברזיל, הבהיר כי לא יתפטר גם אם יזומן לשימוע, הזהיר מפני המפלגה של בנט ושקד ורמז כי מפלגתו של בני גנץ היא שמאל. צפו (אקטואליה)

נתניהו במסיבת העיתונאים, הערב (צילום וידאו: רועי אברהם, לע"מ; סאונד: בן פרץ, לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הערב (שני) מסיבת עיתונאים פוליטית במהלך ביקורו בברזיל, כאשר עיקר ההתייחסות ניתנה לחקירותיו כשהצהיר כי אינו מתכוון להתפטר גם אם יזומן לשימוע, וכן התייחס בהרחבה למפלגה החדשה של נפתלי בנט ואיילת שקד.

באשר לחקירותיו והאפשרות שיזומן לשימוע אמר נתניהו כי "אני לא מתכוון להתפטר. אני מאמין שלא ייצא מזה כלום. שנית, ישראל היא מדינת חוק ולפי החוק ראש הממשלה לא צריך להתפטר בתהליך של שימוע. שלישית, השימוע לא מסתיים עד שלא שומעים את הצד שלי ולכן לא הגיוני לפתוח בתהליך של שימוע לפני הבחירות אם אתה לא יכול להשלים אותו עד הבחירות".

"אם מדיחים ראש ממשלה ואחר כך בשימוע סוגרים את התיק - זה אבסורד", אמר ראש הממשלה, "זאת התערבות בוטה בדמוקרטיה". לדבריו: "זה לא עניין משפטי, זה עניין של שכל ישר, של היגיון. אין לי אפשרות להשפיע על זה".

באשר למפלגת 'הימין החדש' של בנט ושקד, אמר ראש הממשלה כי "יש שתי סכנות במפלגה החדשה הזו - האחד שהיא תרסק את גוש הימין לרסיסי מפלגות שלא יעברו את אחוז החסימה. והסכנה השנייה היא שאף אחד לא יודע מה הם יעשו עם המנדטים שהם יקבלו. הם יכולים בקלות להעביר מנדטים מימין לשמאל - הם כבר היו בברית אחים עם השמאל, עם יאיר לפיד.

"ולכן מי שרוצה ממשלת ימין וודאית, הצבעה בטוחה, יצביע לליכוד בראשות נתניהו. אני אקים את הממשלה הבאה על סמך אותה קואליציה שקיימת וזה יבטיח שנוכל להביא למדינת ישראל את ההישגים הכבירים שלנו.

"אני ער לכך שהמפלגה החדשה הזאת מסכנת הרבה מפלגות, כמה וכמה מפלגות שלא יעברו את אחוז החסימה. אני אבדוק ואעשה כל מה שביכולתי כדי למנוע את הדבר הזה. אפעל באחריות כדי שגוש הימין ישמור על כוחו ולא אפעל בחוסר אחריות ובפעולה שמסכנת את הימין".

נתניהו הוסיף ואמר כי "אני מתפלא שהדבר הראשון שהם עושים זה לתקוף אותי, בשצף קצף. ואני שואל עת עצמי למה, אלמלא הדוגמה שעשו עם לפיד את ברית האחים או האחיות - השאלה שעולה היא האם זה לא יקרה עוד פעם. אני מעוניין לקחת את כל מפלגות הימין ואעשה את זה גם בעתיד, אם אזרחי ישראל ייתנו לי המנדט".

נתניהו נשאל על אמירתה של השרה איילת שקד כי הקדנציה הבאה תהיה האחרונה שלו ואמר כי "מאז שנבחרתי הסבירו לי שזאת הקדנציה האחרונה שלי ומשום מה לא הפוליטיקאים קובעים ולא הפרשנים קובעים. מי שקובעים אלה אזרחי ישראל והם חושבים אחרת פעם אחר פעם".


בנוגע להתמודדותו של הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, אמר נתניהו: "השאלה הראשונה זה מה הוא רוצה? באו אליי בטענות - למה אתה אומר שבני גנץ בשמאל? מניסיוני, מי שאומר שהוא לא יודע אם הוא ימין או שמאל – הוא שמאל. כמו לפיד. כולם יודעים מה מרכז הכובד של המפלגה הזאת (של גנץ), אז תהיה גלוי. אבל מי שאומר שהוא 'לא זה ולא זה' הוא בדרך כלל שמאל".

במהלך מסיבת העיתונאים, התייחס נתניהו לראשונה לקריאתו ב-2008 לראש הממשלה דאז אהוד אולמרט, לפרוש בשל החשדות נגדו, ואמר כי דבריו התייחסו לתוכנית מדינת או לצעדים מדיניים שאולמרט התכוון לעשות. "לא אמרתי שהוא פסול וצריך להתפטר", טען נתניהו, "אמרתי שהוא לא יכול להביא תוכנית מדינית ערב הבחירות ואני באותה דעה. לא מתכוון להביא תוכנית מדינית ערב הבחירות".

"אני חושב שכל מי שיושב איתי בדיוני הקבינט ובדיונים הביטחוניים הרגישים ביותר - והעידו על כך ראשי מערכת הביטחון ואחרים - שאני מקבל ההחלטות על בסיס ענייני, על בסיס מה שאני חושב שנכון לביטחון מדינת ישראל, ואני מאוד מקפיד על זה. אני שוקל את הדברים, כי האחריות על כתפיי עצומה".

ממפלגת הימין החדש נמסר בתגובה: "לא ניגרר למתקפות של ראש הממשלה נגדנו. אנחנו מחזירים את המנדטים שעזבו את הליכוד מללכת לגוש השמאל של גנץ, לפיד ואורלי לוי, ומציעים לראש הממשלה להצטרף אלינו במשימה זו".

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, אמר כי "אמירת נתניהו הערב שהוא יוכל לכהן תחת כתב אישום היא פשיטת רגל ערכית והוכחה לכך שהוא איבד את הבלמים והדבר היחיד שמעסיק אותו היא להינצל מתיקיו הפליליים ולא טובת המדינה".

מ'המחנה הציוני' נמסר כי "נתניהו, החשוד בשוחד, ממשיך כהרגלו להטיל מורא על המערכות שיכריעו את גורלו המשפטי. אותו נתניהו ששקוע עד צוואר בחקירות משטרה, ממשיך להיכנע ולשלם דמי שתיקה לטרור. אחרי עשר שנים של שלטון מושחת, לציבור בישראל נמאס והוא רוצה שינוי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר