ביוזמת ליצמן וכחלון: הוזלה של כ-7% במחירי התרופות

"זו בשורה חברתית חשובה, שמקלה על אזרחי ישראל וציבור החולים", אמר סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן • שר האוצר משה כחלון: "זו רפורמה שעושה צדק למאות אלפי חולים" (בריאות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
כחלון וליצמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הוזלה במחירי התרופות: מחיריהן של תרופות מרשם ירד משמעותית החל מתחילת השנה האזרחית 2019, מחר (שלישי).

המפקח על המחירים במשרד הבריאות, וודים פרמן, הודיע היום (שני) כי מחיריהן המרביים של תרופות המרשם בעלות הפטנט שבפיקוח, ירדו ב-1 לינואר 2019, בשיעור ממוצע של כ-6.9% לעומת המחירים הנוכחיים.

לירידה זו תרם בעיקר שינוי במודל הפיקוח על מחירי תרופות מרשם, אשר הובילו סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן ושר האוצר ח"כ משה כחלון. כמו כן, תרמו לירידת המחירים השינויים בשיעור שערי החליפין.

מטרת המודל להנגיש תרופות יקרות שאין להן תחרות, ובשל כך נמכרו עד כה במחיר גבוה.

סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן, בירך על מגמת ההפחתה במחירי התרופות ואמר כי "זו בשורה חברתית חשובה, שמקלה על אזרחי ישראל וציבור החולים".

שר האוצר משה כחלון שיבח אף הוא את המהלך. לדבריו, "המהפכה החברתית-כלכלית שאנחנו מובילים בארבע השנים האחרונות, מורגשת במערכת הבריאות שהשתפרה בשנים אלו, בזכות העלאת תקציבי הבריאות והגדלת סל התרופות. רפורמת התרופות היא לא רק רפורמה שמורידה מחירים, אלא רפורמה שעושה צדק למאות אלפי חולים וחולות שמתקשים לעמוד במחירי התרופות תהיה שנה מעט קלה יותר. אנחנו מאחלים לאותם החולים בריאות ואריכות ימים."

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, אמר כי "מחירי התרופות הם נושא בפיקוח, ואנחנו שמחים לבשר לקראת פתיחת השנה האזרחית על הוזלה נוספת למטופלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר