פרסום ראשון

הפשרה המתגבשת בקרב על בית הכנסת במודיעין עילית

אלו פרטי הפשרה שהתגבשה היום במעונו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, ועשויה לשים קץ למאבק עם המתפללים ורב בית הכנסת המשויכים ל'הפלג' - מאבק שמסעיר את מודיעין עילית (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי. בביתו התגבשה הפשרה (צילום: Aharon Krohn/Flash90)

פרסום ראשון: מסתמנת פשרה במאבק שמסעיר את מודיעין עילית סביב בית הכנסת 'יחל ישראל', בין מתפלליו מ'הפלג' לבין העמותה השלטת במקום.

למעונו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי נכנסו היום (שלישי) כמה ממנהלי בית הכנסת יחד עם מזכיר בית הדין של העיר, כדי לגבש פשרה שתסיים את הקרב הממושך בין הצדדים.

כזכור, המדובר הוא בבית הכנסת הוותיק 'יחל ישראל', הממוקם ברחוב נתיבות המשפט בעיר, שהעמותה שלו החליטה לשפץ אותו בניגוד לדעתו של הרב יעקב אייזנבך, רב המקום המזוהה עם 'הפלג'.

לצורך השיפוץ קיבלה עמותת בית הכנסת היתר מבית המשפט לסגור זמנית את שערי בית הכנסת, אלא שב'פלג' - שאנשיו 'השתלטו' בשנה האחרונה על המקום - טוענים כי "השיפוץ נועד רק בשביל לסלק אותנו ממנו".

כעת, בפשרה אותה מוביל רב העיר הגאון רבי מאיר קסלר יחד עם ראש העירייה יעקב גוטרמן, מתגבשת הצעה לפיה עמותת בית הכנסת תקבל הקצאה לשטח עבור בית כנסת חדש למתפללים הוותיקים, לצד סיוע כספי שיינתן לבניית מקום תפילה חדש.

המהומה בעת ניסיון פינוי בית הכנסת (באדיבות המצלם)

נתן גירון, מראשי העמותה, אומר ל"כיכר השבת", כי ההצעה תהיה רלוונטית רק אם אנשי 'הפלג' ייאותו לחתום על חוזה שכירות מסודר מול העמותה, שתקבל מדי חודש כסף על השימוש במבנה ששייך לה.

לדברי גירון, הצעת הפשרה תעמוד למבחן בימים הקרובים. במידה ואנשי 'הפלג' לא יישרו איתה קו, הרי שהצעת בית המשפט לסגור את בית הכנסת לטובת שיפוצים תהיה שוב בתוקף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר