האסון במשפחתון

הקבורה מתעכבת; משפחתו של שימי ז"ל ממתינה לבדיקה ב'אבו כביר'

שמעון חיים בן ה-9 חודשים, הוא הפעוט שנחנק מוקדם יותר בעת שאכל במשפחתון במודיעין עילית. הלוויתו מתעכבת, כשהמשפחה השכולה ממתינה במתח לראות אם גופתו הקטנה תנותח ב'אבו כביר' (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ד בטבת תשע"ט | 01.01.19
פעוט חרדי בכניסה ל'אבו כביר' (צילום ארכיון: דוברות זק"א)

הלוויתו של הפעוט שנפטר היום (שלישי) במשפחתון במודיעין עילית, לא תיערך היום, בשל המתנה לבדיקת סי.טי מקיפה, חיצונית, במכון לרפואה משפטית באבו כביר, שתיערך רק מחר.

אסון: פעוט נחנק למוות מאוכל במשפחתון החרדי

הפעוט שככל הנראה נחנק למוות מאוכל, הוא שמעון חיים מושקוביץ, בן תשעה חודשים, בן למשפחה מחסידות אלכסנדר. אביו ר' ישראל דוד הוא אברך כולל, ואמו רחל מוכרת בעיר כמזכירה במחלקת רכש בעירייה.

לאחר שמותו של הפעוט נקבע בבית החולים שיבא שבתל השומר, נערכה במקום בדיקת סי.טי כדי לברר את נסיבות המוות המדויקות, ובעקבות תוצאות הבדיקה שלא היו חד משמעיות, הוחלט כאמור על העברת הגופה ל'אבו כביר'.

ל"כיכר השבת" נודע, כי הדרישה לבדיקה הנוספת היא של גורמים בפרקליטות. המשטרה מצידה לא ביססה בשלב זה כל חשד כי התנהגותה של המטפלת קשורה למותו הטרגי של הפעוט, ולכן לא הציבה נכון לעכשיו דרישה לנתיחת הגופה.

כמו כן, הכוונה היא להסתפק בבדיקת סי.טי, שהיא חיצונית, ולא פולשנית. בהנחה שלא יעלו ממצאים מחשידים אחרים, הגופה ככל הנראה תשוחרר מחר לקבורה.

מחוץ לזירת האסון (באדיבות המצלם)

כך או כך, כעת ההורים השכולים, להם חמישה ילדים נוספים, ממתינים במתח לראות אם בגופתו הקטנה של בנם הפעוט שימי ז"ל אכן תבוצע בדיקה חיצונית בלבד, או שיוחלט חלילה כי יש צורך לנתחה.

כזכור, חובש רפואת חירום במד"א משה חמד, תיאר לאחר האסון: "הייתי בסמוך לפעוטון שכשקיבלתי את הדיווח על האירוע והגעתי למקום רכוב על אופנוע. הפעוט היה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה וסיפרו לי שהוא איבד את הכרתו בזמן האוכל. ביצעתי בו יחד עם צוות הניידת טיפול נמרץ שהגיע במהירות למקום וכוננים נוספים פעולות החייאה והוא פונה במצב קריטי תוך כדי טיפול רפואי מציל חיים לבית החולים".

יצחקי קרויזר, חובש באיחוד הצלה שהשתתף בפעולות ההחייאה, הוסיף: "למוקד איחוד הצלה התקבלה שיחה מהמטפלת כי הפעוט נחנק תוך כדי האוכל, ואיבד את ההכרה. הגעתי למקום בתוך כחצי דקה מקבלת הקריאה ויחד עם צוות ניידת טיפול נמרץ וחובשים נוספים ביצענו פעולות החייאה על הפעוט".

מדוברות המשטרה נמסר, כי "עם קבלת הדיווח חוקרי המשטרה הוזעקו למקום והחלו בגביית עדויות מצוות הפעוטון ואיסוף ממצאים לבירור נסיבות המקרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר