מעצרים ופצועים

"בצלאל, תרגיע אותם"; צפו בפינוי עמונה

לוחמי משמר הגבול ושוטרי יס"מ סיימו בשעות אלו בפינוי המאחז עמונה • 23 שוטרים נפצעו • בימין תוקפים את ראש הממשלה נתניהו • בשמאל תוקפים את המתנחלים (אקטואלי)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: נוער עמונה)

כוחות המשטרה סיימו הבוקר (חמישי) בפינוי המאחז הלא חוקי 'עמונה', כהוראת בית המשפט. בימין תוקפים את התנהלות ראש הממשלה בנימין נתניהו, בשמאל תוקפים את האלימות. 23 שוטרים ואזרח פונו לטיפול רפואי בבית החולים 'הדסה הר הצופים'.

במשטרה ציינו כי הכוחות שעלו למקום נתקלו באלימות קשה מאוד מצד עשרות מתפרעים שיידו אבנים, הבעירו צמיגים והשליכו ברזלים לעבר הכוחות שביצעו שימוש באמצעים לפיזור הפגנות.

ח"כ בצלאל סמוטריץ', שהגיע לפינוי, תקף: "מאות בני נוער נפלאים, שחדורים באהבת הארץ ונאחזים בה במסירות, נמצאים עכשיו בעמונה בקור מקפיא וערוכים למחות נגד העוול של פינוי נוסף שם. שום ביקור מוצלח של ‎נתניהו בברזיל לא יאפיל על הפגיעה של נתניהו בהתיישבות. בידיו להכשיר חוקית את השיבה הביתה לעמונה תוך חמש דקות.

"‏הוא מחליט לא לעשות זאת ומעדיף לפנות. את עמונה הוא יפנה אבל את חאן אל אחמר לא. ביבי חלש מול ערבים וחזק נגד יהודים. הרוח הגדולה של הנוער הנהדר הזה תנצח".

מפלגת 'הימין החדש' יצאו נגד נתניהו: "אנחנו קוראים לראש הממשלה לפנות כבר היום את הבנייה הערבית הבלתי חוקית בחאן אל אחמר. חוק הוא חוק הוא חוק.

"האכיפה הסלקטיבית כנגד יהודים בלבד בעמונה, אל מול החשש לפנות בנייה ערבית פרועה ובלתי חוקית בחאן אל אחמר, משדרת חולשה והססנות של ממשלת ישראל אל מול הפלסטינים, ופוגעת בהרתעה של מדינת ישראל".

יו"ר 'יחד' אלי ישי: "התמונות הקשות שמגיעות הבוקר מעמונה, מזכירות לנו מדוע גם ממשלת ימין צריכה עוגן בדמות מפלגת ימין אמיתית שתבלום פינוי התיישבות בארץ ישראל. חאן אל אחמר לא מפונה ועמונה כן? היה לא תהיה!. מחובתו של ראש הממשלה לעצור באופן מיידי את הפינוי הבלתי חוקי הזה".

יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי: "האלימות של קומץ מפוני עמונה נגד כוחות הבטחון היא בלתי נסבלת. צריך לטפל בה ביד נחושה ולהשלים את הפינוי בהתאם להחלטות בית המשפט.

"קומץ הקיצוניים במאחזים ובכנסת התרגלו לשלוט בממשלה ולראות את ממשלת נתניהו נכנעת לכל דרישה שלהם.
לאזרחי ישראל מגיעה ממשלה שלא נכנעת לאלימות של קומץ קיצוניים".

יו"ר האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ: "הארוע הקשה ובו פורעי החוק מכים כעת שוטרים בעמונה בעידודו של ח״כ סמוטריץ׳ , הוא חמור ביותר ודורש טיפול תקיף של כוחות הבטחון. מדובר באלימות המסכנת את שלטון החוק ושמה ללעג את החלטות בג"צ. אני מצפה מראהמ נתניהו ומהשר לבטחון פנים ארדן לגנות בנחרצות את ההתפרעות האלימה והמתוכננת, למרות ההיגררות המתמשכת שלהם אחרי הקוו שמכתיב סמוטריץ'".

ח"כ איתן כבל: "יש קו ישיר שמחבר בין המתקפה של נתניהו על שלטון החוק לבין העובדה שאזרחים ישראלים תקפו היום שוטרי מג"ב. במקום לקפוץ על כל חצי כותרת בעיתון הייתי מצפה מראש הממשלה ומהשרים לגבות את שוטרי מג"ב ולפעול בתקיפות נגד כל מי שמרים עליהם יד. כל דבר אחר הוא מתן גיבוי לאנשים שעושים צחוק מהחוק הישראלי וממדינת ישראל".

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד: "האלימות בעמונה היא תוצאה של העובדה שהמתפרעים חושבים שיש להם גיבוי פוליטי מתוך הקואליציה. אין דבר כזה גיבוי פוליטי לאלימות נגד כוחות הביטחון, נגד צה"ל, נגד המשטרה. מי שמתפרע צריך לפנות אותו ולרסן אותו ללא שום היסוס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר