לכו להיבדק: סקירות מוקדמות לגילוי סרטן מצילות חיים

חוקרים סקרו יותר מ-500 מבוגרים ומצאו כי אנשים שנצמדו להשקפה לפיה יש סדר טבעי וקבוע מראש להתרחשויות בעולם, ביצעו פחות סקירות לאיתור סרטן המעי הגס, וחבל (בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

סקירות לאיתור סרטן מוצעות לקהל הרחב בבריטניה ללא תשלום, אך רק כמחצית מהאוכלוסייה מנצלת אותן. למה זה כך?

כאשר אנשים חוששים שהם עומדים לקבל סרטן או למות ממנו בכל מקרה, הם נוטים לעקוב פחות אחר ההמלצות להיבדק, כך עולה ממחקר. מדיניות ה"למה לטרוח" כונתה על ידי פסיכולוגים "פטליזם סרטן".

חוקרים סקרו יותר מ-500 מבוגרים, הם מצאו כי אנשים עם עמדות יותר שמרניות שנצמדו להשקפה לפיה יש סדר טבעי וקבוע מראש להתרחשויות בעולם, ביצעו פחות סקירות לאיתור סרטן המעי הגס.

"ראיתי את זה בתרגול שלי", אומר עזרא כהן, דוקטור לרפואה במרכז הרפואי של אוניברסיטת שיקגו. לדברי כהן, מטופלים עם עמדות פטליסטיות נופלים לעיתים קרובות באחת משתי קטגוריות: אלו שאין להם תקווה אם הסרטן נמצא ואלה שפוחדים. "אלה עשויים להיות אנשים שאיבדו אדם אהוב בעקבות סרטן ואינם חושקים באותו גורל, גם אם בדיקות מוקדמות יכולות להציל את חייהם", הוא אומר.

זוהי נבואה המגשימה את עצמה: על ידי הימנעות מסקירות, אדם עלול שלא לזהות סרטן בשלביו המוקדמים ביותר כאשר הוא עוד ניתן לריפוי. למעשה, בדיקות לאיתור סרטן המעי הגס יכולות לעזור להפחית את מספר מקרי המוות הנגרמים עקב המחלה בעד 33 אחוזים, על פי המכון הלאומי לסרטן.

קווים מנחים לאומיים אומרים שגברים צריכים להתחיל בבדיקות לגילוי סרטן המעי הגס בגיל 50, אם כי כמה גברים עשויים להזדקק לבדיקה מוקדמת יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר