פרסום ראשון

'יתד נאמן' ישלם את הפיצוי הכספי שהוטל על נתי גרוסמן?

כ-200 אלף שקלים אמור עו"ד יואב ללום לקבל כפיצוי על מאמרים שנכתבו עליו ב'יתד', אך מתברר כי בטאון 'דגל' ייאלץ לשלם גם את הפיצויים שהוטלו על העורך לשעבר נתי גרוסמן (חרדים)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
נתי גרוסמן (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

עיתון 'יתד נאמן', עורכיו וכתביו, שחלקם מאנשי 'הפלס' כיום, יפצו בכ-200,000 שקלים את עורך דין יואב ללום בגין מאמרים שפרסמו נגדו בתקופת פרשת עמנואל.

הדיונים סביב התביעה שהוגשה בשנת 2014, ולפיה נכתבו השמצות ושקרים נגד ללום, נמשכו עד אתמול, אז התקבלה הכרעת הדין על הפיצוי הכספי.

הסכום של 200,000 שקל פיצויים מתחלק בין כל הנתבעים, כך למשל העורך יצחק רוט ישלם לפי ההחלטה,20,000 שקל, העורך לשעבר נתי גרוסמן 20,000 שקל, כתב העיתון יחיאל סבר 15,000 שקל ועוד.

אלא שמבדיקת 'כיכר השבת' עולה כי עיתון 'יתד נאמן' צפוי לשלם את הסכום כולו, לא רק עבור העורכים והכתבים המכהנים בעיתון כיום, אלא גם עבור העורך לשעבר נתי גרוסמן, שפוטר לפני כשש שנים מהעיתון ב"מהפך" הגדול.

הצדדים התנהלו מול התביעה בנפרד והציגו קו הגנה שונה לחלוטין עם פרקליטים שונים. קו ההגנה של 'יתד נאמן' דיבר על כך שהדברים בגינם יואב ללום תבע אינם דברי דיבה אלא דברי אמת, ואילו קו ההגנה של העורך לשעבר נתי גרוסמן ומנהל העיתון לשעבר יעקב לבין היה כי לעיתון ישנה ועדה רוחנית שקובעת, ובניגוד לנעשה במערכות עיתונים אחרות - ביתד נאמן העורך אינו הקובע אלא עושה מה שבוועדה הרוחנית קובעים עבורו. ולדברי גרוסמן את הקו ההשקפתי הוא קיבל מהוועדה הרוחנית.

כך או כך, מתברר כי את הקנס הכספי, כאמור, צפוי 'יתד נאמן' לשלם גם עבור נתן זאב גרוסמן, העורך לשעבר והאויב המר של העיתון כיום.

גורם ב'יתד נאמן' אומר ל'כיכר השבת' כי "לכל העורכים והכתבים יש חוזה הקובע שהיות והעיתון הוא לא סתם עיתון, אלא עיתון השקפתי שפעמים גם יוצא נגד מי שצריך לצאת, על כן העיתון לוקח אחריות גם לתביעות שיהיו נגד העורכים והכתבים באופן אישי. העיתון אכן ישלם את הפיצוי הכספי, אך לא ברור האם עורך הפלס יתבע מיתד נאמן גם את הוצאות עורכי הדין".

גורם המקורב לעורך 'הפלס' נתי גרוסמן מאשר כי העיתון 'יתד נאמן' יצטרך לשלם גם את הפיצוי וגם את ההוצאות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר