התמהמהות תמוהה

המזכיר הצבאי של בנימין נתניהו יוזמן לבירור

המזכיר הצבאי של ראש הממשלה, תת אלוף אבי בלוט התמהמה ולא העביר את הוראתו של נתניהו אמש שלא לפנות את המבנים בעמונה והעביר אותה רק כשהפינוי החל (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
נתניהו ומזכירו הצבאי אבי בלוט (צילום: אבי גדעון, לע"מ)

תקלה או "טעות" מכוונת? פרשיה מוזרה למדי מתפתחת לאחר הפינוי של המבנים בעמונה. המזכיר הצבאי של ראש הממשלה נתניהו, תת אלוף אבי בלוט, יזומן מחר (שישי) לבירור אצל הרמטכ''ל רב-אלוף גדי איזנקוט לבקשתו של ראש הממשלה, לאחר שהתעכב ולא העביר בזמן את ההנחיה שנתן נתניהו כבר ביום רביעי בלילה, שלא לפנות את המבנים בעמונה.

המזכיר הצבאי העביר את הנחיית ראש הממשלה רק בשעות הבוקר, כשהפינוי כבר היה בעיצומו.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) שהיה בעמונה במהלך הפינוי אמר בתגובה: ''קצת קשה להאמין שמדובר בתקלה. נשמע יותר כמו תירוץ לאחר מעשה. אם נתניהו אומר את האמת אז הוא חייב לתקן את הטעות הזו ולתת היום היתר עיסקה לרכישה שבוצעה ולאפשר את הקמת החווה החקלאית בעמונה בצורה חוקית. אם הוא לא עושה את זה אני פשוט לא מאמין לו''.

בעת פינוי המבנים התעוררה במקום מהומה ו-23 שוטרים ושלושה אזרחים פונו לטיפול רפואי בבית החולים 'הדסה הר הצופים'.

במשטרה ציינו כי הכוחות שעלו למקום נתקלו באלימות קשה מאוד מצד עשרות מתפרעים שיידו אבנים, הבעירו צמיגים והשליכו ברזלים לעבר הכוחות שביצעו שימוש באמצעים לפיזור הפגנות, לטענת המתיישבים תוך אלימות קשה במיוחד.

המשטרה עצרה שבעה מפגינים שהתפרעו, שישה מתוכם שוחררו בתנאים מגבילים ועצור נוסף נשלח למעצר בית למשך חמישה ימים.

כ-300 צעירים הפגינו בעמונה נגד הפינוי כמה עשרות מהם התבצרו בשני קרוואנים, שפכו שמן על הכביש והבעירו צמיגים כדי לבלום את הגעת הכוחות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר