החלטה מקוממת

הזוי: ''בדם ואש נפדה את פלסטין' - לא הסתה'

המשנה לפרקליט המדינה עו"ד נורית ליטמן קובעת בהחלטה מקוממת, כי קריאות כמו 'בדם ואש נפדה את פלסטין' שהושמעו בהפגנות נגד 'חוק הלאום' אינן בהכרח מעודדות טרור (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מפגינים עם דגל פלסטין (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

החלטה הזויה: האם התבטאויות כמו "שאהיד נוח על משכבך בשלום" ו-"בדם נפדה את פלסטין" מעודדות או תומכות בטרור? המשנה לפרקליט המדינה (תפקידים מיוחדים), עו"ד נורית ליטמן, משיבה היום (חמישי), כי התבטאויות האלו אינן בהכרח קשורות לטרור או לקריאה לאלימות.

בתשובה לפנייה על קריאות שנאמרו בהפגנה נגד חוק הלאום באוגוסט שנה שעברה, הגיעה ליטמן להחלטה כי אין מקום לפתוח בחקירה פלילית.

לדבריה, "עבירות ההסתה לאלימות ולטרור דורשות יסוד תוכני, של תמיכה או עידוד לאלימות או טרור, וכן יסוד הסתברותי", וכן "הוכחה של אפשרות ממשית שההתבטאות תוביל בפועל למעשי אלימות או טרור".

ליטמן מתייחסת ספציפית לקריאות שנאמרו בהפגנה: "שאהיד נוח על משכבך בשלום, אנחנו ממשיכים את דרכך", ו-"ברוח, בדם נפדה את פלסטין" – אינן מקושרות לטרור.

נורית ליטמן, אתר פרקליטות המדינה

לדבריה: "ההתבטאויות אינן מפורשות או מובהקות ואינן בהכרח מהוות עידוד, אהדה או תמיכה למעשה אלימות או טרור".

המשנה לפרקליט המדינה הוסיפה בתגובתה, כי "עיקרון חופש הביטוי הינו עיקרון יסודי במדינה דמוקרטית, ובמיוחד כשמדובר בהפגנה פוליטית. המתאפיינת בביטויי מחאה".

וסיכמה כך: "נראה כי חלק מהביטויים שהושמעו בהפגנה, מקוממים ככל שיהיו, ראויים להתברר בזירה הציבורית ולא במסגרת ההליך הפלילי".

תשובה של המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד נורית ליטמן, הגיעה כתגובה לפנייה של עו"ד מיכאל ליטווק על בקשתו לפתיחת חקירה בחשד להסתה בגין קריאות שנאמרו בהפגנה נגד חוק הלאום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר