מעצר הנערים

רבני הציונות הדתית במכתב מחאה לנתניהו

מעצר הנערים בשב"כ: מכתב חסר תקדים החתום על ידי כמאה רבנים מהציונות הדתית על הפרשייה. "חקר האמת לא יכול להתנהל במחשכים תוך רמיסת זכויות" (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
המשפחות מפגינות ליד בית איילת שקד (צילום: רועי אלימה, פלאש 90)

כמאה רבנים מהציונות הדתית מפרסמים הבוקר (שישי) מכתב גלוי אשר נשלח לרה"מ בנימין נתניהו, לשרת המשפטים שקד ולשר ארדן הממונה על המשטרה.

על המכתב שמגיע בעקבות חקירת הנערים בשב"כ אשר אינם פוגשים בעו"ד חתומים כמאה של רבנים, חלק מזיקני הציונות הדתית ומבכיריה.

"אנו עוקבים בדאגה רבה אחר מעצר שלשת הנערים היהודים בידי השב"כ בימים האחרונים, כאשר עדיין נמנע מהם לפגוש עורך דין", כתבו הרבנים.

"רק השבוע נחשפו שיטות החקירה הפסולות של השב"כ בפרשיית דומא, ורק השבוע פסל בית המשפט הודאות שנגבו בידי השב"כ מחשוד בפשיעה לאומנית", הזכירו הרבנים את פסילת עדותו של צ' שנחשפה בתוכנית עובדה.

לסיום כתבו הרבנים, "כאחראים על מערכות המשפט ואכיפת החוק, אנו מצפים מכם לדאוג שהנערים יקבלו את מלוא הזכויות המגיעות להם כחוק, כמו כל נער וילד במדינת ישראל. חקירה שנועדה להגיע לחקר האמת לא יכולה להתנהל במחשכים ותוך רמיסת זכויות".

על המכתב חתומים רבני ערים, ראשי ישיבות ורבני קהילות שונות בניהם רבה של ירושלים הרב אריה שטרן, הרב צפניה דרורי, רב העיר קרית שמונה וראש הישיבה, הרב ד"ר אליהו זיני, חיפה, ראש ישיבת אור וישועה, הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית, הרב שמואל דוד, רב העיר עפולה, הרב יהושע שפירא, ראש ישיבת ההסדר רמת גן, הרב אברהם גיסר, רב הישוב עפרה, הרב זאב וייטמן, רב הישוב אלון שבות, הרב אליקים לבנון, אלון מורה, הרב האזורי שומרון, הרב אלחנן בן נון, רב הישוב שילה, הרב אלישע אבינר, ר"מ בישיבת מעלה אדומים, הרב שמואל טל, ראש מוסדות תורת החיים, הרב יהודה הלוי עמיחי, ראש מכון התורה והארץ, הרב נהוראי מאיר, יו"ר ארגון בית הלל ורב משואות יצחק, הרב אלי אלטשולר, רב הישוב מצפה נטופה ועשרות רבנים נוספים.

על פי ההחלטה העכשווית, הנערים ישהו השבת במעצר ועדיין אינם פוגשים בעו"ד. משפחותיהם הביעו חשש כי הם יחקרו בשבת.

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו שמייצגם יחד עם עו"ד נתי רום מסר "אנו מוטרדים מהעובדה שהקטינים ימשיכו לשהות במעצר במהלך סוף השבוע. אנו דורשים בצורה חד משמעית שחוקרי השב"כ והמשטרה יכבדו את קדושת השבת, לא יחקרו את הקטינים בשבת, ויספקו להם את כל צרכיהם לשבת".

עו"ד איתמר בן גביר שגם מייצג בפרשה הזכיר, "כבר היו דברים מעולם, היו חקירות בהם אנשי השב"כ חיללו את השבת, השמיעו מוזיקה לנחקרים, הראו סרטים לנחקרים, ופגעו בקדושת השבת. שבת היא שבת קודש, יהודים מסרו נפש על השבת, ומצופה משרות הביטחון הכללי ומהמשטרה לשמור על קדושת השבת.

מצופה משומרי הסף, שאלו לא היועץ המשפטי, אלו הפוליטיקאים, ראש הממשלה והשרים שידאגו שהשבת של הקטינים תראה שבת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר