כניעה לטרור

האם ישראל נסחטה בידי החמאס בעזה?

כך סחטו ראשי ארגון הטרור העזתי את ישראל ואילצו אותה להרחיב השבוע את שטח הדיג מול חופי עזה למרות החלטתה הראשונית שלא להרחיב את איזורי הדיג בשל הטרור (ביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
חיילים משתלטים על משט טרור לפני כחצי שנה (צילום: דובר צה"ל)

ישראל מנהלת מול חמאס מאבק מתמשך כשבחמאס דורשים הטבות נוספות ובישראל דורשים את הפסקת הטרור מהרצועה. בהסכם הפסקת האש שבו הובטחו לחמאס מיליוני דולרים וכניסת משאיות הסולר, התחייבה ישראל גם להרחיב את שטחי הדיג מ-9 מיילים ימיים ל-12.

בסופו של דבר התחרטה ישראל על ההבטחה וטענה כי למרות שבלוני התבערה הופסקו החמאס ממשיך לעודד אלימות בגדר לצד משטים תוקפניים לכיוון זיקים. ‏בתגובה, חמאס הגבירו את הלחץ בגדר, מה שגרם לחמישה הרוגים פלסטיניים מאש צה"ל בשני ימי שישי האחרונים.

על פי הדיווח בגל"צ, ביום ראשון השבוע נעתרה ישראל לדרישת חמאס והרחיבה את שטח הדיג ל-12 מיילים. על פי הדיווח, צה"ל לא פירסם על כך הודעה לעיתונות, כמנהגו, כדי לא להיראות כמי שנכנע לסחטנות של אנשי הטרור ולהגביר את הביקורת של אנשי הימין על הממשלה.

כמובן, ששיקולי הביטחון של ישראל יכולים להעדיף את הרחבת אזור הדיג, אך עדיין מדובר בכניעה ללחץ החמאסי, כניעה שיכולה לאותת לחמאס שישראל נכנעת ללחצים מסוג כזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר