העונש הוחמר

המהנדס מהר הרצל נשלח למאסר בפועל

המהנדס אורן ורשבסקי שהורשע שהביא ברשלנות למותה של החיילת הילה בצלאלי, ירצה תשעה חודשי מאסר בפועל לאחר שערעור הפרקליטות על עונשו הקל התקבל (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אורן ורשבסקי בבית המשפט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הוחמר עונשו של מהנדס המבנים אורן ורשבסקי, שהיה אחראי לאסון קריסת גשר התאורה בהר הרצל לפני שש שנים בהכנות לטקס המשואות והביא למותה של החיילת הילה בצלאלי ולפציעתם של שבעה חיילים נוספים. בית המשפט המחוזי בירושלים קבל את ערעור המדינה על העונש המקורי אותו קיבל לפני כחצי שנה - 400 שעות עבודות שירות והמיר אותו בתשעה חודשי מאסר בפועל אותם יחל לרצות כבר בחודש הבא.

כזכור, בחודש יוני בית המשפט הטיל עונשים קלים יחסית על הנאשמים בתיק, ורשבסקי נידון לשעות שירות בלבד בנימוק של מצבו הנפשי הקשה, על יועץ הבטיחות יצחק צוקר נגזרו ארבעה חודשי עבודות שירות. בעקבות זאת, הפרקליטות הגישה ערעור בחודש ספטמבר, בדרישה להחמיר את העונשים.

עונשו של צוקר הוחמר כבר בחודש שעבר ל-6 חודשי עבודות שירות ופיצוי של עשרת אלפים שקל למשפחתה של החיילת ולשני חיילים נוספים שנפצעו באירוע הקשה. העונש הוחמר בהסכמה בין עורכי דינו והפרקליטות. ההסדר אושר היום בבית המשפט באופן סופי.

אמה של הילה בצלאלי, סיגלית, אמרה היום לפני הדיון כי "אני מאמינה בבית משפט ובמדינה שלנו. היום זה צעד לעבר מדינה טובה יותר, ושהנאשמים יקבלו את העונש שמגיע להם". לאחר ההחלטה היא הביעה את שביעות רצונה ממנה ואמרה "המסע נגמר".

עו״ד דניאל מור מפרקליטות מחוז ירושלים אמר לאחר הדיון: ״בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות כאשר קבע פעם אחר פעם, בהכרעות בתיק זה, שמדובר ברשלנות כבדה שבוצעה בעת הקמת מבנה גדול מאוד, בלי יסודות בקרקע, כל זאת כשתחתיו מצויים אנשים. קביעות בית המשפט מעבירות מסר חשוב וברור לגבי האחריות המוטלת על כתפי העוסקים במלאכת הקמת המבנים ובבטיחות. אנו מבקשים להביע צער והשתתפות בכאבם של הוריה של הילה בצלאלי ז״ל ושל שני החיילים הנוספים שנפצעו בארוע ותקווה שהמקרה הקשה הזה יהווה תמרור אזהרה ויקבע אמות מידה להתנהלות מקצועית בתחום חשוב זה".

עו"ד אורון שוורץ שמייצג את הנאשם אמר כי ישקלו לערער לעליון. "אסון הר הרצל הוא מהאסונות הטרגיים שהמדינה ידעה. אסונות כאלה משאירים מרוסקים את המשפחה אך גם את הנאשמים. בית משפט השלום מצא לנכון להטיל עונש מתאים על ורשבסקי, ולתהות האם לא צריך להתחשב באדם שאיבד כאן את כל עולמו. ייתכן שבמידת הצורך נאתגר את פסק הדין בבית המשפט העליון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר