"סכנת סגירה"

בעלי גני ילדים פרטיים הפגינו בתל אביב

עשרות בני אדם הפגינו אמש (מוצאי שבת) מול קריית הממשלה בתל אביב בקריאה להציל את גני הילדים הפרטיים העומדים בפני סכנת סגירה בעקבות החוק החדש (אקטואליה)

(באדיבות המצלם)

עשרות בני אדם הפגינו אמש (מוצאי שבת) מול קריית הממשלה בתל אביב בקריאה להציל את גני הילדים הפרטיים העומדים בפני סכנת סגירה.

לטענת המפגינים, שמרביתם מפעילים גני ילדים פרטיים, כ-16,000 גני ילדים פרטיים, לילדים עד גיל 3, עומדים בפני סכנת סגירה בעקבות חוק הפיקוח על מעונות היום.

המפגינים הבהירו כי אינם מתנגדים לחוק הפיקוח על מעונות היום, מאחר ומוגנות בגיל הרך היא הכרחית, אך הם מתנגדים לחוק המפלה לרעה את הגנים הפרטיים לעומת מעונות היום המפוקחים.

בעצומה שפורסמה ברשת, עליה חתמו 2,051 בני אדם, נכתב כי "במהלך הדיונים הרבים, ראשי ארגוני הגנים הפרטיים בגיבוי מלא של בעלי הגנים הפרטיים הודיעו כי הם תומכים במוגנות ילדים ובכלל זה בחוק אשר יסדיר את מעמדם של בעלי ובעלות הגנים בישראל וישיב את האמון לנוכח המקרים שפקדו את התחום ובראשם מחאת ההורים לאחר מותה המזעזע של יסמין וינטה שמתה תחת גופה של מי שהייתה אמונה על שלומה אך לא הוכשרה כלל לטפל בילדים".

עוד נכתב בעצומה: "אנו בעלי הגנים הפרטיים החתומים על עצומה זו מצהירים כי אנו בעד: 1. שמירה על שלומם ובטיחותם של הילדים בגנים שבבעלותנו לגילאי לידה עד שלוש! 2. הכשרת המבנים והתאמתם לדרישות הבטיחות שלא במסגרת פרוגרמה התואמת למבנים לא ייעודיים! 3. הכשרת הצוותים בסיוע ומימון המדינה! 4. סינון צוותים שעלולים לסכן חייהם ושלומם של הפעוטות באמצעות תעודת יושר ואי רישום פלילי! 5. התקנת מצלמות במעגל סגור.

"עם זאת, אנו בעלי הגנים הפרטיים החתומים על עצומה זו מבקשים להכניס את השינויים הבאים: 1. ליצור חוק שוויוני בכל הקשור למיסי הארנונה. 2. קבלת פטור מהיתר לשימוש חורג, בשל העובדה שגן ילדים שווה בית, שווה מעון והשירותים שילדים מקבלים בבית ובמעון הם זהים, ולכן "השימוש אינו חורג". 3. אנו בעלי הגנים הפרטיים החתומים על עצומה זו דורשים כי נוגדר לאלתר מוסדות חינוך על כל המשתמע מכך, הגדרת הגן הפרטי , כמוסד חינוכי לכל דבר ועניין. 4. מוסד חינוכי אינו נדרש ברישוי עסקים בחוקי העזר העירוניים. מוסד חינוכי אינו משלם מע"מ, מס הכנסה, ביטוח לאומי ואינו נדרש לתשלומי ארנונה והיתרים לשימוש חורג".

בגני הילדים הפרטיים הבהירו כי בקשות אלו נועדו לשמור על: זכות הבחירה של ההורים, לגבי המסגרת שבה יתחנך ילדם, שוויון הזדמנויות בעבודה, שוויון הזדמנויות בין המסגרות השונות בארץ האמונות על חינוך וטיפול בגילאי לידה עד גיל 3, מניעת עליית יוקר המחיה".

יצוין עם זאת כי בארגון גני הילדים הפרטיים בישראל המאגד תחתיו את שלושת הארגונים - ארגון גני הילדים הפרטיים בישראל, איגוד הגנים-חיבה ואיחוד הגנים, הבהירו כי בשלב זה הם מגבשים החלטה לגבי המשך הפעילות לשמירה על הגנים ואין להם קשר להתארגנות של ההפגנות, שמבחינתם זהו השלב האחרון במידה ושאר המהלכים לא יצלחו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר