"הידים ידי עשו"

טען ששבעה סופרי סת"ם מחב"ד מזייפים, והוזמן לבית הדין

הרב ישראל דוד וולף, רב חב"די בשיקגו, פרסם סרטון ממנו נראה כי שבעה סופרי סת"ם מחב"ד מוכרים מזוזות פסולות. כעת, הסופרים תובעים את הרב וולף על הוצאת שם רע (עולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

סערה בקראון הייטס: שבעה סופרי סת"ם שהותקפו בטענות כי הם מפיצים מזוזות פסולות, משיבים אש.

הכל התחיל כאשר הרב ישראל דוד וולף, רב חב"די בשיקגו, פרסם סרטון לפיו סופרים רבים בקראון הייטס, השכונה בברוקלין שמזוהה עם חב"ד, מוכרים מזוזות פסולות.

על פי הסרטון, שהפך לוויראלי, מזוזות רבות שמופצות במסגרת המבצע החב"די 'מבצע מזוזה', אינן בחזקת כשרות ולפעמים אף פסולות לכל הדעות. בסרטון טען הרב וולף, כי לאחר שרכש 10 מזוזות משמונה סופרי סת"ם וחברות יודאיקה בקראון הייטס, גילה שרק אחד מהסופרים משווק מוצרים כשרים. כל שבעת הסופרים האחרים כותבים מזוזות פסולות בלבד, או פסולות בחלקן.

מתברר כי הסרטון גרם נזק רב לאותם סופרים שהותקפו בו, שכן הם פנו לבית הדין של החסידות, "בי"ד ועד הרבנים הכללי המרכזי של רבני חב"ד-ליובאוויטש בארה"ב וקנדה". בית הדין שיגר לרב וולף מכתב, המזמן אותו לדיון.

במכתב נדרש הרב וולף להפסיק את הפצת הסרטון, וכן לפצות את התובעים על הפסד הממון שנגרם להם.

שבעת התובעים הם: הרב משה קליין, הרב גד סבג, הרב אליעזר שפירא, הרב יוסף ליראן, הרב יצחק מישולבין, הרב דוד רימלר והרב מנדל וואגל. כולם משמשים כסופרים או מחזיקים בבעלותם חנויות יודאיקה.

על פי תגובה שפרסם אחד הסופרים, הרב גד סבג, מפרסם הסרטון "מסתתר מאחורי איצטלא דרבנן, אך הידיים ידי עשו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר