מצלמת האבטחה תיעדה

פרץ לבית כנסת ול'בית חב"ד', נמלט - ונתפס

לאחר מעשי הפריצות, החשוד הבחין בשוטרים שחיפשו אחריו, נמלט לביתו והסתתר בחדר השירותים. לאחרונה חקירת המשטרה נגדו הבשילה לכתב אישום, ומעצרו אף הוארך (ארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הפורץ, בתוך אחד מבתי הכנסת (צילום: דוברות המשטרה)

בית המשפט האריך לאחרונה את מעצרו של תושב אשקלון (58), לאחר שחטיבת התביעות המשטרתית הגישה נגדו כתב אישום מפורט בגין שורת התפרצויות לכלי רכב ולבתי כנסת בעיר, מהם גנב רכוש ואף גרם נזק כספי.

החקירה החלה, לפני מעט יותר מחודש, כששוטרי הסיור הבחינו במהלך פעילותם השוטפת ברחוב שד' עופר בעיר, סמוך לבריכה העירונית, ברכב שעורר את חשדם מאחר, והאור בתוכו דלק ונראה שם אדם שמחפש דבר מה באופן מוזר.

השוטרים ניגשו לרכב, אז יצא החשוד מתוכו כשבידיו עטים שנלקחו מתוך הרכב, כשחלונו מנופץ. החשוד טען בפני השוטרים כי הבחין ברכב פתוח, אז החליט להיכנס. בסריקה בסמוך למקום אותר רכב נוסף שחלונו מנופץ, עם אי סדר בתוכו. החשוד נעצר והועבר לחקירה במשטרה, שבסיומה הוא שוחרר, "בשל מאפייני העבירה" - כדברי המשטרה.

פחות מחודש ימים חלף ובתאריך 25.12.18, בשעת בוקר, מתקבל דיווח במשטרה אודות מקרה התפרצות לרכב - ולבית כנסת בית ישראל בשכונת שמשון בעיר.

כוח משטרה שהגיע למקום פגש במדווח, ומבדיקה שנערכה נמצא כי הפורץ החשוד עיקם את סורג החלון, שבר את החלון ודרכו ככל הנראה נכנס לתוך בית הכנסת. כמו כן נמצא, כי החשוד במעשה פרץ לרכב שחנה בסמוך, ממנו גנב מוט ברזל שבאמצעותו ביצע את הפריצה. בדיקת בעלי המקום מצאה, כי לא נגנב דבר, פרט לנזק שנגרם במקום.

הרכב שנפרץ

תוך כדי חקירה זו, התקבל דיווח בבוקר ה-30.12, על ניסיון התפרצות נוסף ל'בית חב"ד' ברחוב כורש באשקלון. צוות שוטרים שהגיע למקום מצא כי בוצע ניסיון לפרוץ לבית הכנסת, תוך שבירת החלון וגרימת נזק.

מצלמת אבטחה הנמצאת בסמוך תיעדה את החשוד במעשה, ולאחר שהשוטרים צפו בסרטון, החלו בסריקות אחר החשוד, והוא אותר תוך זמן קצר כשהוא הולך ברחוב אפרים צור בעיר.

כשהוא הבחין בשוטרים, נמלט החשוד אל דירתו, שם הסתתר בחדר השירותים - לאחר שהסיר את הבגדים שעל פי החשד לבש בעת ביצוע ההתפרצויות - אך זה לא עזר לו, והוא נתפס, הועבר לחקירה בתחנת המשטרה, שלאחריה נכלא ומעצרו הוארך מעת לעת.

מהמשטרה נמסר: "פעילות מהירה ונחושה בעקבות פגיעה בביטחון הציבור ורכושו, הביאה למעצרו של החשוד במעשים ותוך שילוב זרועות מקצועי אף לכדי הגשת כתב אישום כנגדו. נמשיך לפעול למען ביטחון האזרח הנורמטיבי כל העת ובכל אמצעי שעומד לרשותנו".

העבירות בגינן הוא הואשם, הן היזק לרכוש במזיד, פריצה לרכב, גניבה והסגת גבול פלילית והתפרצות למקום תפילה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר