החייל שטבע בניווט

"ירא שמים": אביתר יוספי ז"ל; בוגר הישיבה מבני ברק

חייל חטיבת הצנחנים שמצא הבוקר את מותו באסון הנורא של הטביעה בנחל חילזון הגועש, בעת אימון ניווט עם חבריו, הוא בוגר ישיבה מבני ברק. ראש ישיבתו: "הוא הקפיד על קלה כבחמורה" (בארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-א' בשבט תשע"ט | 07.01.19
אביתר יוספי ז"ל (צילום מסך: מתוך פייסבוק)

אביתר יוספי בן ה-20, בוגר ישיבת בני עקיבא בשכונת קרית הרצוג בבני ברק, הוא החייל שנהרג הבוקר (שני) במהלך אימון ניווטים של חטיבת הצנחנים.

כזכור, במהלך הניווט החיילים נכנסו משום מה לנחל חילזון הגועש, שליד כרמיאל, כשלפתע נשמע הזעקה: "אני מחליק". היה זה אביתר, שאיבד את שיווי משקלו במקום, וטבע למוות במים הקפואים. חבריו נפגעו באורח קל.

אביתר ז"ל, תושב גבעת שמואל ובוגר ישיבת בני עקיבא בבני ברק וישיבת ההסדר 'נהר דעה' בנהריה, הועלה לאחר נפילתו לדרגת סמל.

בעקבות האסון ונסיבותיו החריגות, הוחלט בצה"ל להפסיק את כל אימוני הניווט בצבא והוקמה ועדה לבדיקת המקרה.

הסריקות אחר גופתו בנחל (צילום: דוברות כב"ה צפון)

ישיבת בני עקיבא בבני ברק ספדה לאביתר יוספי: "כואבים ומזועזעים ממותו של בוגר הישיבה. אביתר סיים את לימודיו בהצטיינות בישיבה לפני שלוש שנים. ילד נעים הליכות עם חיוך תמידי. מאוד אהוב על חבריו ומוריו. צוות הישיבה עובד כעת לאסוף את חבריו הבוגרים, ולדבר עם כל אחד מהם".

ראש הישיבה שלו, הרב משה צבי וקסלר, סיפר עליו: " קל לאהוב את אביתר. הוא ילד נעים הליכות, מאוד חברותי ואהוב חבריו ומוריו. תמיד מחייך, ונרתם לכל משימה ברצון. הוא תמיד הציע את עזרתו למורים, לישיבה ולחברים. כולם ידעו שניתן לסמוך עליו בכל מצב. אביתר השקיע והתמיד בלימודים וסיים אותם בהצטיינות. תמיד שאף להצלחה. תלמיד ירא שמיים והקפיד על קלה כבחמורה. התפילה שלו תמיד הייתה מלאת השראה".

דובר צה"ל עדכן, כי הלוויתו של סמל אביתר יוספי ז"ל תיערך היום בשעה 21:00, בבית העלמין הצבאי בקרית שאול.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר