לאחר יובל

מערת המכפלה, קבר רחל ושמואל הוכרזו כמקומות קדושים

מערת המכפלה, קבר רחל וקבר שמואל הנביא הוגדרו כמקומות קדושים עפ"י צו (327) בדבר השמירה על מקומות קדושים באיו"ש– תשכ"ט. המשמעות: אכיפה במקום (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90)

למעלה מיובל שנים שמערת המכפלה בחברון, קבר רחל בבית לחם, וקבר שמואל הנביא המשויכים לאזור יהודה ושומרון לא הוגדרו חוקית כמקומות קדושים בשל הדין המיוחד החל בשטח איו"ש.

בשבוע האחרון ביוזמת המנהל האזרחי נחתמו תעודות המחילות את צו השמירה על מקומות הקדושים במקומות המוזכרים על ידי תא"ל אחוות בן חור – ראש המנהל האזרחי, ומר שאול בטיש– קמ"ט דתות.

קבר שמואל הנביא. צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90

צו השמירה על המקומות הקדושים (327) מיום כ"ו בסיוון תשכ"ט עוסק בהבטחת שמירת המקומות הקדושים באזור יהודה ושומרון, במטרה למנוע חילול ו/או פגיעה בחופש הגישה של בני הדתות השונות אל המקומות המקודשים להם או ברגשותיהם. על פי צו זה, ניתן להוציא תעודה המעידה על מקום מסוים כמקום קדוש וכן לקבוע כללי התנהגות במקומות הקדושים באיו"ש.

הצו האמור נותן כעת תוקף לבקרה, שמירה ואכיפת כללי התנהגות בקבר רחל, מערת המכפלה וקבר שמואל הנביא בדומה לתחולת חוק המקומות הקדושים משנת תשכ"ז – 1967 על הכותל המערבי, קבר הרשב"י במירון ומקומות קדושים נוספים.

קבר רחל. צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

הבשורה לציבור הפוקדים את הקברים בעקבות הנפקת תעודות אלו ותחולת הצו על האתרים המקודשים באזור יהודה ושומרון – תתבטא בהגברת סמכויות לשומרים המוצבים במקום, סיוע בהשלטת סדר והבטחת גישה שוויונית למבקרים, אכיפת כללי התנהגות, הסדרה ותגבור בימי חג ומועד, מניעת השתלטות קבוצות שונות על המקום, ענישה במקרה של חילול או פגיעה בציון, ושימור הקברים באופן המכבד והראוי להם.

בימים הקרובים תתקיימנה פגישות בין מנכ"ל המרכז הארצי לפיתוח מקומות קדושים הרב יוסף שוינגר ומר שאול בטיש – קמ"ט דתות במנהל האזרחי להפעיל מידית את הצווים במתכונת המקומות הקדושים בתוך הקו הירוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר