נערך לכל תרחיש

הנציגים שדרעי מחפש: נאמנים - בכל מקרה

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי פועל כעת לבנות רשימה של ח"כים שיהיו קרובים אליו במידה ויצטרך לפרוש מהחיים הפוליטיים כחלק מהסכם עם היועמ"ש - טוען גורם בתנועה (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ב' בשבט תשע"ט | 08.01.19
אריה דרעי, בשבוע שעבר (צילום: פלאש 90)

שלושה חודשים לפני הבחירות לכנסת, ובמערכת הפוליטית עסוקים בהרכבת הרשימות. בעוד ב'הליכוד' ו'העבודה' יתקיימו פריימריז, בשאר המפלגות היו"ר הוא זה שקובע את הרכב הרשימה - שתוגש בעוד כחודש וחצי.

במפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה, מי שקובעים את הרכב הרשימה אלו כידוע מועצות גדולי וחכמי התורה. ביהדות התורה מעריכים כי לא יהיו שינויים דרמטיים, מלבד אפשרות שח"כ מנחם אליעזר מוזס יוחלף בנציג אחר מטעם חסידות ויז'ניץ.

מנגד, טרם ברור האם בש"ס יהיו שינויים דרמטיים בהרכב הרשימה. ההערכה היא, כי חברי הכנסת יעקב מרגי, יואב בן צור, מיכאל מלכיאלי וינון אזולאי יזכו בקדנציה נוספת.

גורם בש"ס אומר ל"כיכר השבת", כי במפלגה מערכים שדרעי מחפש רשימה שתהיה נאמנה לו במצב בו יצטרך לפרוש מהחיים הפוליטיים הרשמיים: "בסוף מי שקובע אלו חברי ה'מועצת', אבל אין ספק שלדרעי תהיה השפעה, כשהוא יגיש את הרשימה עם ההמלצות שלו".

לדברי הגורם, "דרעי מחפש רשימה שתהיה נאמנה לו ברגע האמת. לא מן הנמנע שדרעי יצטרך לעזוב את החיים הפוליטיים בכנסת ובממשלה, במסגרת הסכם על סגירת התיק נגדו, לאחר שכבר בוגשו המלצות משטרה. במצב כזה הוא חייב שכל חברי הכנסת יהיו אנשי אמון שלו, כדי לא לחזור למצב של חתרנים בסיעה ותדרוכים עוינים בתקשורת".

"כמובן שכולם מקווים ומאמינים שהתיק ייסגר בלא כלום, אבל דרעי כנראה לא ירצה לקחת סיכונים", מדגיש הגורם.

יצוין, כי במידה והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט יחליט להגיש כתב אישום נגד אריה דרעי, הרי שהוא יצטרך לפרוש מתפקידו כשר בממשלה - במידה וימונה שוב בממשלה הבאה - אך הוא יוכל להמשיך לכהן כחבר כנסת, וזה בעקבות 'בג"צ פנחסי', שקבע בשנות ה-90 שעליו להתפטר בשל כתב האישום שהוגש אז נגדו.

בהמלצות המשטרה נאמר כי ממצאי החקירה ביססו תשתית ראייתית נגד השר דרעי לביצוע עבירת מרמה והפרת אמונים באשר להתנהלותו בעניינו של איש עסקים בעת שכיהן כשר, וכן לביצוע עבירות מס בסכומים משמעותיים של מיליוני ש"ח, הלבנת הון, שיבוש מהלכי משפט ומסירת תצהיר כוזב (שבועת שקר) למבקר המדינה וליו"ר הכנסת בנוגע לנכסיו והכנסותיו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר