"מסע הכפשות"

רבניהם של בני הישיבה העצורים שוברים שתיקה - במכתב

ראשי ישיבת 'פרי הארץ' במתקפה חריפה על השב"כ • "הנסיעה בעיצומה של השבת, שנעשתה על ידי מספר יהודים מתוך אכפתיות גדולה, לא נעשתה על דעתנו" (חדשות, בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מחאה נגד החקירות בפרשיה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בעיצומה של הסערה הציבורית סביב 'הטרור היהודי', שבמסגרתו בני ישיבות רגמו, על פי החשד, אשה פלסטינית למוות, רבני הישיבה שהחשודים נמנים עליה שוברים שתיקה ומגיבים לראשונה בצורת מכתב.

באיגרת מיוחדת ששיגרו הרב דוד בן נתן והרב יהודה ליבמן, ראשי ישיבת 'פרי הארץ', להורי תלמידים בישיבה, הם מתייחסים לטענות הקשות.

"כפי הידוע לכולם, הישיבה שלנו נקלעה לפני כחודשיים שלא ברצונה למערבולת של אירועים מורכבים וקשים", נפתח המכתב.

"מיד שנודע לנו על החשדות כלפי הישיבה, נהגנו באחריות גדולה לשמור על המסגרת החינוכית לבלתי תיסדק ותפגע, כשבמקביל עודדנו את ההורים ואת התלמידים לשתף פעולה עם גורמי החקירה להסרת החשדות מעליהם ומעלינו.

"הנסיעה בעיצומה של השבת, שנעשתה על ידי מספר יהודים מתוך אכפתיות גדולה, לא נעשתה על דעתנו ולא בידיעתנו, אנו מעריכים מאוד את הרצון, אך לדעתנו, זה לא היה נצרך וקדושת השבת גוברת על השיקולים שהיו להם ומגינה ושומרת על ישראל".

כאן עוברים הרבנים לתאר בפרוטרוט את השתלשלות המגעים מול השב"כ וכוחות החקירה: "הם (שב"כ. י"ג) הודיעו לנו שמבחינתם, הם יודעים בוודאות שהמעשה נעשה על ידי תלמידים מהישיבה. אמרנו להם, שאנו לא מאמינים שזה נעשה על ידי תלמידים שלנו, ושכל התלמידים נכחו עם אנשי הצוות בישיבה.

"מאז, כפי הידוע לכם, התנהלה חקירה במהלכה הוזמנו למעלה משלושים תלמידים שהגיעו ושיתפו פעולה. לצערנו, גורמי החקירה התנהלו בחוסר אחריות, תוך ניצול תמימותם של הנערים, והפכו חלק מהמפגשים לחקירות, שכללו איומים והשפלות. לאחר מכן החלו בשב"כ במסע טלפוני להורים, כדי לערער את האמון שלהם בצוות הישיבה. חלק מהשיחות הוקלטו.

"לצערנו כל מאמצנו לא הועילו, וגורמי החקירה בשב"כ החליטו לעבור לשלב חדש, של מעצרים אפלים בתנאים אכזריים, תחת הכותרת המעוותת של 'טרור יהודי', כשליבנו שותת דם וזועק על העוול הנורא, כלפי נערים צעירים. כעת, לאחר שלא הצליחו להוכיח את החשדות המיוחסים לנערים כפי שחשבנו מראש, החליטו אותם גורמים חסרי אחריות לנהל מתקפת הסברה מרושעת כלפי הישיבה כמסגרת חינוכית, למרות שהם יודעים בוודאות את משמעות הפגיעה הקולקיטבית וחוסר האמת בהאשמות אלו.

"ההדלפה לתקשורת מתוך חומרי החקירה, של המעשים הנוראים, שנעשו כביכול על ידי תלמידים בביזיון הדגל באופן שכזה, מעוררת תמיהה על כוונותיהם הזדוניות וחסרי האחריות", תוקפים הרבנים.

לדבריהם, "איננו יודעים אם הסרטון שהשב"כ פירסם הוא אמיתי, או שזאת פרובקציה שלהם - כפי שכבר עשו בעבר לא פעם... אנחנו לא נתקלנו במעשה מזעזע כזה בישיבה, אך אם זה קרה ח"ו, זו תוצאה עגומה של משבר של נערים שמרגישים פגועים ופצועים נפשית מהדורסנות כלפיהם, וזה משפיע על מעשיהם. וכמובן זה רק מחזק ומגביר את השליחות שקבלנו על עצמנו, ללוות אותם ולכוון אותם לדרך הראויה, במלא האחריות והסבלנות".

"הננו מייחלים ומצפים שהגל העכור הזה יחלוף מעל ראשנו במהרה, התלמידים ישוחררו ללא אשמה והחיים בישיבה יחזרו למסלולם הבריא", מסכמים ראשי הישיבה כשהם מסיימים בדברי רבי נחמן מברסלב: 'אם אתה מאמין שיכולים לקלקל תאמין שיכולים לתקן, יש עניין שיתהפך הכל לטובה'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר