נאום ההסתה

לפיד: "לשים סוף לכפיה החרדית"; ליצמן: "איש של שנאה"

יאיר לפיד נשא את נאום הפתיחה של מערכת הבחירות של 'יש עתיד', בהסתה נגד החרדים וקריאה לשים סוף לכפיה החרדית. בסביבת ליצמן הגיבו: "איש של שנאה ומדון; מתבסס על הסתה" (חרדים)

יאיר לפיד, הערב, וליצמן (צילום: תומר נויברג ויונתן זינדל - פלאש 90)

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, נשא הערב (שלישי) את נאום הפתיחה של מערכת הבחירות, בכנס פתיחת הקמפיין של מפלגת 'יש עתיד' והכריז: "אנחנו פה בשביל לנצח".

לפיד, לא זנח את ההסתה הקבועה נגד הציבור החרדי, ולצד הביקורת שמתח על ראש הממשלה בנימין נתניהו, קרא לעצור את הכפייה החרדית.

"רוב אזרחי ישראל לא רוצים ראש ממשלה שכל מה שמעניין אותו זה כתבי האישום שלו", אמר לפיד בנאומו, "הם אנשים ישרים. הם מבינים שזה מסוכן שהוא מנסה לפרק את שלטון החוק. זה מסוכן שהוא תוקף את היועץ המשפטי שהוא בעצמו מינה, את פרקליט המדינה שהוא בעצמו מינה, את המפכ"ל שהוא בעצמו מינה, את עדי המדינה שהיו האנשים הכי קרובים אליו, את המשטרה, בתי המשפט, אפילו את מפקדי צה"ל. תקף גם אותי. אני גאה להיות חלק מהרשימה הזו. גאה!".

לפיד המשיך ואמר: "אתמול קיבלנו הוכחה סופית למה חשוד בעבירות פליליות חמורות לא יכול להיות ראש ממשלה. זו לא היתה הודעה דרמטית, זו היתה הודעה היסטרית. אני מכיר את ביבי המון שנים, הוא קורס תחת הלחץ. מדינה עם אתגרים מורכבים לא יכולה להרשות לעצמה ראש ממשלה עם עצבים רופפים. השתלח בשלטון החוק בשידור חי כאחרון העבריינים. לא ניתן לו לגרור את המדינה איתו ביחד בדרך למטה. יש פה מדינה מר נתניהו. המדינה יותר גדולה ממך ויותר חשובה ממך".

"צריך להגיד לנתניהו גם תודה על העבר. עשה גם דברים טובים. אבל אחרי אתמול ברור שאי אפשר להמשיך ככה. הוא כבר לא יטפל בשום דבר שנוגע לחיים האמיתיים של אנשים אמיתיים. זה לא מעניין אותו. אותנו כן. אותנו זה כל מה שמעניין. אנחנו ננצח כי אנחנו עובדים במה שחשוב באמת. אנחנו יודעים הכי טוב איך לטפל במעמד הביניים וביוקר המחיה. תנו לנו את המפתחות, הכל מוכן", אמר לפיד.

בשלב זה, עבר לפיד להסתה הקבועה ואמר: "אני יכול להכנס מחר בבוקר למשרד ראש הממשלה ולהתחיל לעבוד. מחר בבוקר. להוריד את הפקקים. לקצר את התורים במיון. להחזיר את ההרתעה מול החמאס בעזה. ללכת לועידה איזורית ולהתחיל את ההיפרדות מהפלשתינים. לשים סוף לכפיה החרדית. נבטל את חוק המרכולים, נחזיר את חוק הגיוס, נחזיר את לימודי המתמטיקה והאנגלית".

בתגובה לדברים, אמרו בסביבת סגן השר יעקב ליצמן כי "אזרחי ישראל לא יקבלו הטפות מהפוליטקאי המזגזג ביותר, שעסוק בלהשכיח את היותו שר אוצר מהכושלים שידעה ישראל. רק אתמול הצלחנו לתקן עוול נוסף שעשו לפיד וגרמן, שביטלו בשרירות הרחבת טיפולי שיניים לילדי ישראל ואנחנו החזרנו להם את זה.

"היום כולם כבר יודעים את מה שליצמן אמר מהרגע הראשון: לפיד לא השתנה ונשאר אותו דבר, איש של שנאה ומדון, שמבסס את ערכי מפלגתו על הסתה ושקרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר