הזנחה וזלזול?

טענות קשות: במערכת הבריאות זנחו זוג ניצולי שואה

בגלל פרט טכני ובירוקרטי, בני זוג ניצולי שואה וחסרי-כל אינם מתקבלים לבית אבות שיטפל בהם במצבם הבריאותי הרעוע - כך עולה מטענות בני משפחתם, כפי שהגיעו לידי 'כיכר' (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

בני זוג מהצפון, שניהם קשישים ניצולי שואה וחסרי יכולת כלכלית, עוברים הזנחה מצד גורמי מערכת הבריאות - כך טוענים בני משפחתם ל'כיכר השבת'.

בני משפחתם של הקשישים ועסקנים המנסים לסייע להם פנו ל'כיכר השבת', ובפיהם סיפור מזעזע אותם הם מגדירים "התעללות והתנהלות פושעת של משרד הבריאות בזוג ניצולי שואה, חסרי כל, שזקוקים בסך הכל לקוד המאשר אשפוז".

י. וט., בני הזוג שסובלים ממצב בריאותי רעוע, ביקשו להתאקלם בבית אבות שם יוכלו לדאוג להם. לשם כך, הגישו את כל הניירת הנדרשת במעוד מועד, לפני יותר מחודשיים.

הבעיה היא, שהם לא יכולים להתקבל לבית אבות - בגלל שמערכת הבריאות דורשת שהמבקשים יצטיידו בסיסמה מסויימת, אותם הם מנסים להשיג מלשכת הבריאות זה זמן רב, אך לשווא.

לפי אחד מקרובי המשפחה, "ניסיתי יחד עם עוד רבים וטובים לפנות לרכזת הזכאות בלשכת הבריאות בעכו, אך הרכזת תירצה שזה "לוקח זמן".

"היא ענתה לנציג המשפחה: 'סידור קוד? זה מאד קשה לי לעשות'. כל פעם שפונים אל הרכזת הזו בעניין המדובר, היא או בחופשה, או בקבלת קהל", מספר בן המשפחה, שלדבריו ניסה גם היום (רביעי) להשיג את הרכזת במשך כמעט שעה, אך ללא הצלחה.

היום, חודשיים אחרי הגשת הניירת, עדיין לא קיבלו את הקוד הנצרך. עובד סוציאלי שהמשפחה התייעצה עמו, אמר שטיפול בבקשה כזו לא אמור לקחת יותר משבוע, גג שבועיים. גם בבית חולים בו היה י. מאושפז, לא הבינו מה לוקח כל כך הרבה זמן.

"כרגע ט. בבית, לא יכולה לצאת לבית אבות למרות המצב המדורדר שלה, בגלל היעדר קוד. י. נכנס אתמול אחה"צ לבית אבות, אבל מכיון שזה ללא כיסוי ממשרד הבריאות, הישארותו שם בסכנה אם יהיה לבית האבות לקוח אחר שיקח את מקומו", מסכם עסקן המטפל בנושא.

תגובת משרד הבריאות: אושר הצורך לאשפוז בבית חולים סיעודי לשני בני הזוג, אך טרם מולאו על ידי בני המשפחה כל הטפסים הרלוונטיים לזכאות כלכלית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר