אצבע מאשימה

מחלקת הבריאות: השכונה החרדית מובילה בשיעור מקרי החצבת

על פי הרשויות במדינת ניו יורק, עין הסערה של מחלת החצבת היא בורו פארק, השכונה החרדית המיתולוגית • ההתפרצות החלה, כאשר ילד חרדי הגיע מישראל אחרי חג הסוכות (חרדים)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
בורו פארק, ארכיון (צילום: shutterstock)

זה רשמי: ההתפרצות של מחלת החצבת במדינת ניו יורק, ואולי בארצות הברית כולה, מצביעה על השכונה החרדית המיתולוגית של ברוקלין - בורו פארק.

על פי נתונים של מחלקת הבריאות של העיר ניו יורק, בורו פארק היא מרכזה של המגיפה, אותה היא מגדירה כ"חמורה ביותר בהיסטוריה הקרובה של ניו יורק".

המחלה המידבקת, שהתפרצה בחודשים האחרונים בניו יורק כתוצאה מילד לא מחוסן שהגיע מישראל לבורו פארק לאחר חג הסוכות, פגעה מאז ב-55 ילדים - כולם לא מחוסנים - בעיר ניו יורק. במחוז רוקלנד, נרשמו 105 חולים במחלה נכון ליום שישי.

החצבת והחיסון במגזר החרדי, כתבת מגזין

מתוך 55 מקרים בעיר ניו יורק, 32 הם בשכונת בורו פארק, ו-21 בוויליאמסבורג, שכונה שידועה אף היא בריכוז החרדי הגבוה שבה. בשבוע האחרון, היו שני מקרים חדשים בבורו פארק ואחד חדש בוויליאמסבורג, כך מסרה מחלקת הבריאות.

עוד הוסיפו הבכירים כי בעוד שהחצבת נעלמה ברובה ברחבי ארה"ב, היא עדיין מתפרצת מדי שנתיים-שלוש בקרב קהילת חרדיות, שבה מיעוט קטן של הורים מסרב לחסן.

"עשינו מאמץ אגרסיבי מאד לטפל בכך", מסר ד"ר הווארד צוקר, נציב הבריאות של מדינת ניו יורק. לדבריו, "זו היתה התפרצות החצבת הגרועה ביותר בהיסטוריה של מדינת ניו יורק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר