הסיפור שמסעיר את לונדון

תרם את כספו במקום לשכור עורך דין - וניצל ממאסר ארוך

יהודי חרדי שנחשד בלונדון במרמה בעסקי הביטוח, החליט לתרום כסף עבור מקווה בישראל במקום לשכור עורך דין - הגר"ח קנייבסקי בירך "שלא יחייבו אותו", ובאורח פלא - המשפט בוטל (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: יעקב נחומי - פלאש 90)

סיפורי מופת, כאלה ואחרים, יוצאים לא אחת ממעונו של מרן שר התורה, רבי חיים קנייבסקי, ברחוב רשב"ם בבני ברק, אלא שהסיפור שהגיע לידי 'כיכר השבת' - ומגובה בהקלטה מתוך חדרו של הגר"ח - מעורר סערה והתפעלות בקהילה החרדית בלונדון.

הסיפור החל לפני כשנה, א. יהודי חסידי, תושב לונדון (שמו שמור במערכת) נתפס בחשד למרמה בעסקי הביטוח, דבר אשר עלול היה לעלות לו בעשרות שנות מאסר.

א. חיפש עו"ד בממון רב בניסיון להינצל משנות המאסר המרובות הצפויות לו, אלא שבפרק זמן זה, הגיע אליו יהודי מישראל, והציע בפניו לתרום את הכסף - שיועד עבור העו"ד - עבור מקווה בישראל.

לאחר שהתלבט באשר להמשך דרכו המשפטית, יצר א. קשר עם הגאון רבי שלום בער סורוצקין, ראש ישיבת "עטרת שלמה", ממנו ביקש שיפנה את הלבטים הקשים למרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי, האם להשקיע את הכסף בעורך דין מהשורה הראשונה או שמא לתרום אותו עבור מקווה.

אחד הנוכחים בחדר שחזר בשיחה עם 'כיכר השבת' את שהתרחש בחדרו של שר התורה: "הרב סורוצקין שאל את הגר"ח האם הכסף עבור מקווה יכול להיות במקום הכסף שיועד לעו"ד, והגר"ח השיב: 'לא צריך עו"ד כי לא יהיה משפט'".

הגרש"ב סורוצקין (צילום: יעקב נחומי, פלאש 90)

לאחר ברכת הדרך מהגר"ח, א. בחר לא לשכור עו"ד ותרם את כספו עבור המקווה. עסקנים וחברים ששוחחו עם א. ניסו להניא אותו מהמהלך בטענה כי אי לקיחת עו"ד עלול לעלות ביוקר ובשנות מאסר רבות.

בשל הלחצים, פנה אביו של א. למורו ורבו, הגאון רבי אברהם גורביץ', שפסק: "אם ר' חיים אמר, אל תעשה כלום! בשביל מה לבזבז כסף על עורך דין?!".

בשלב זה החליט א. לקחת את כל המסמכים הקשורים למשפט ולשרוף אותם, מיד לאחר מכן קיבל א. הודעה כי משפטו נדחה בשנה - ליום שלישי השבוע.

ביום שני, יממה לפני המשפט, ביקשה רעייתו של א. לשלוח לגר"ח קנייבסקי שאלה, "האם על בעלה להתייצב במשפט או שמא הוא יכול בכלל לא להגיע". הגר"ח השיב בזה הלשון: "הוא יכול ללכת, אבל לא יחייבו אותו".

להתרחשות שאירעה בתחילתו של המשפט, אף אחד לא ציפה. תחילה היה זה נציג התביעה שהטיח בפני א. "איפה הרב שלך שאמר שלא יהיה משפט? אתה רואה שיש משפט...".

אלא, שעם תחילת הדיון נעמד התובע ואמר כי יש מידע קריטי שהמשטרה הסתירה. בעקבת כך הודיע השופט לאלתר כי הוא סוגר את התיק וכל האישומים בטלים.

וכך, בתוך דקות ספורות הסתיים לו משפט שהיה אמור לקחת חודשים ארוכים והיה עלול לעלות בשנות מאסר רבות ליהודי החרדי שבחר לתרום את כספו למקווה וכך נושע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר