לראשונה בהיסטוריה

בית החולים 'מעייני הישועה' ישבות ביום ראשון

בית החולים החרדי יעבוד ביום ראשון ב'מתכונת שבת'. משמעות הדבר, שכ-600 העובדים של בית החולים יעבדו במקרי חירום בלבד. הסיבה: קרע במשא ומתן איתם (חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

כ-600 עובדי בית החולים ממחלקות הליבה של "מעייני הישועה" יקיימו ביום ראשון הקרוב צעדים ארגוניים במחאה על תנאי ההעסקה שלהם.

לפני כשלושה חודשים הכריזו העובדים, המאוגדים בהסתדרות, על סכסוך עבודה במטרה להיאבק ולשפר את תנאי העסקתם. ביום שלישי האחרון הוכרז כי העובדים ינקטו בצעדים ארגוניים ביום ראשון הקרוב, תחת הכותרת: "תם עידן עושק השכירים במגזר החרדי".

בזמן המאבק בית החולים יפעל במתכונת שבת, אך ההסתדרות תפעיל "ועדת חריגים" למקרי חירום רפואיים. העובדים הודיעו כי בקיום הצעדים הארגוניים תנהג נציגות העובדים באחריות כלפי ציבור המטופלים בבית החולים, ותימנע מסיכון חיי אדם.

במהלך משתתפים עובדי האדמיניסטרציה, האחזקה, הניקיון, המטבח וכוח העזר בבית החולים. בנוסף יקחו בו חלק עובדי המקצועות הפארא-רפואיים כגון: עובדי מעבדה, רנטגנאים, עובדי סוציאליים ועוד.

המאבק מגיע לאחר שחודשים ארוכים ניהלה נציגות העובדים משא ומתן אחראי מול ההנהלה, אך פעם אחר פעם סירבו אנשיה להציע הצעה שיש בה בשורה אמיתית עבור העובדים. יצוין, כי על פי מידע המצוי בידי ההסתדרות, את השנים האחרונות סיים בית החולים עם רווח ממוצע של כ-15 מיליון שקל בשנה.

סגן יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, רפי מסט, אמר כי: "צר לנו כי הגענו לצעדים חריפים אלו, אך אלו יכלו להימנע לו הייתה הנהלת בית החולים מתעשתת ונכונה לתגמל את העובדים בשכר מכבד".

ע', סניטר בבית החולים טוען: "אני עובד 14 שנים במעייני הישועה על שכר מינימום, עוד שנה אני אמור לצאת לפנסיה, ביררתי במשרדים כמה זה יוצא לי, אמרו לי 600 שקל בחודש בלבד - נפלו עלי השמים".

א', עובדת בחדר ניתוח מלינה: "אני עובדת כאן 20 שנה, עדיין עובדת על משכורת מינימום ומגדלת את ילדיי בדוחק. ההנהלה חיה ברווח ואני נאבקת בכל חודש כדי שהילדים שלי ילמדו בישיבות הכי טובות".

העובדים מסרו בנוסף, כי נוכח דיווחים של עובדים הפעילים בהתאגדות על מקרים של הפרעות אסורות בדין למהלך ההתאגדות מצד הנהלת בית החולים, נשלח מכתב התראה מטעם עו"ד מאיה צחור-אבירם מהלשכה המשפטית לאג"מ בהסתדרות בראשות עו"ד חנה שניצר-רהב. במכתב דרשה ההסתדרות ממנהל בית החולים שלמה רוטשילד לחדול לאלתר מההתנהלות המפרה ומהתופעות האסורות המתרחשות בבית החולים.

יצוין, כי בחודש שעבר גייס בית החולים כ-14 מיליון ש"ח בקמפיין גיוס המונים לטובת בניית מחלקת טיפול נמרץ לביתל החולים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר