ניצחון לרב

בג"צ הורה על מחיקת העתירה נגד רבה של קריית מוצקין

בית המשפט הורה על מחיקתה של עתירה קנטרנית כנגד רבה של קרית מוצקין הגאון הרב דוד מאיר דרוקמן בדרישה להביא לפיטוריו. הגרד"מ דרוקמן: העתירה לא החזיקה מים ואפילו לא אוויר (חרדים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הרב דוד-מאיר דרוקמן (צילום: באדיבות המצלם)

בג"צ הורה על מחיקת עתירה שהגישה עיריית קריית-מוצקין נגד הגאון הרב דוד-מאיר דרוקמן, רבה הראשי של העיר, במסגרתה דרשה מבג"צ להעמיד את הרב לדין משמעתי ולהעבירו מתפקידו.

העתירה הוגשה בשל איבה אישית בין ראש העיר חיים צורי לרב דרוקמן. בשנים האחרונות נוצרו חיכוכים בין הרב לבין ראש עיריית קרית מוצקין, שפועל רבות כדי להצר את צעדיו של הרב החב"די הדומיננטי שלא מהסס להתבטא בנושאי השעה.

המחלוקת הזו יוצרת מפעם לפעם כותרות מתסיסות, אולם הרב נהנה מתמיכתם של ציבורים נרחבים בקרית מוצקין, המצדדים בעמדתו ורואים ביחסו של ראש העיר כלפיו רדיפה שמקורה בחוסר יכולת להכיל את פעילותו חסרת הפחד של הרב הדומיננטי.

הרב דרוקמן, כחסיד חב"ד נלהב, נחשב קנאי לכבוד החסידות, למעמד היהדות החרדית ולענייני ארץ ישראל השלמה. הוא ידוע כרב תקיף, שעומד על דעתו בגאון וללא חת ואינו חושש להשמיע את עמדותיו אף בנושאים שנחשבים 'פוליטיקלי קורקט' ורבנים אינם נוהגים להתערב בהם.

כך לדוגמא, בשנת תשע"א בטקס יום השואה בקרית מוצקין נאם הרב דרוקמן וכינה את הערבים תושבי ישראל "פלשתי-נאצים" באומרו "נזכור ולא נשכח את אשר עוללו הפלשתי-נאצים אשר שחטו את ילדי משפחת פוגל באיתמר". דבריו עוררו סערה תקשורתית. לקראת חגיגות יום העצמאות באותה שנה קרא הרב דרוקמן לחסיד חב"ד הרב שמעון רוזנברג, שאמור להדליק משואה, שימנע מכך. דבריו שוב עוררו הדים תקשורתיים.

ביום ט"ו בחשוון שנת תשע"ב אף נעצר הרב דרוקמן לחקירה פלילית בשל התבטאויותיו. הרב סירב לשתף פעולה ואמר "אני, כרב, לא מתכונן לשתף פעולה בחקירה באופן עקרוני, כל עוד שלא חוקרים את אפרים הלוי - ראש המוסד לשעבר - ואנשי אקדמיה שמסיתים כנגד המדינה". - הוא אף הוסיף - "כמיטב הבנתי פעלתי על פי החוק והנני שומר חוק ואין לי מה להוסיף מעבר לכך".

על פי הפרסום ב'בלינקר', עיתון הקריות, העתירה כנגד הרב הוגשה בחודש מרץ האחרון על ידי העירייה שטענה כי "הרב נוהג באופן מפלג ומשסע תוך ניסיונות בלתי פוסקים להחדיר ריב ומדון בקרב תושבי העיר".

העתירה השתרעה על פני 27 עמודים והרב דרוקמן נדרש עם מחיקתה להגיש את התייחסותו לשרת המשפטים כפי שביקש מלכתחילה עורך דינו של הרב כדי להלין על טיעוניו של ראש העיר.

עם מחיקת העתירה, התברר, כי העירייה שילמה עד כה סך של 120 אלף שקלים למשרד עורכי הדין שטיפל בעתירה.

הרב דרוקמן מסר ל'כיכר השבת' בתגובה למחיקת העתירה, "מקובל לומר שהעתירה לא מחזיקה מים. כאן זה אפילו לא אוויר. פשוט מדובר בדחפים נקמניים של פלוני אלמוני רק עקב ה"עוון", שלא תמיד הייתי מוכן לרקוד לפי הצלילים שלו, מי שמכיר את הגברא הזה, מכיר שזה אצלו דבר בלתי יסולח".

הרב התייחס גם לעתירה עצמה ואמר, "חיברו קורי עכביש ומתארים שם בעתירה רב שמדיר נשים, כי לא הסכמתי למשל שבאירוע יום ירושלים שמתקיים מטעם המחלקה לתרבות תורנית תופיע זמרת. כמו כן, הייתה טענה שאני גזען, כי אמרתי שאני מעריץ את אנשי ארגון להבה שמצילים בנות יהודיות ובזה הם אמרו שתמכתי בהצתת בית הספר הדו לאומי. לא דובים ולא יער. לא התייחסתי להצתה בכלל, דיברתי בשבחם של גופשטיין ומרזל בהצלת בנות ישראל משמד וכך הפכתי לגזען. ברור שזה לא בגלל הנימוקים האלה אלא משהו פסיכולוגי עמוק יותר של נקמנות".

"דבר אחד ברור שעורכי הדין עשו כאן עסקה טובה. היה ברור שזה ידחה, אבל אם יש משהו שחושב שככה מנהלים עניינים וככה משתמשים בכספי ציבור זה כבר עניין שלו ועניין לציבור", אומר הרב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר