לראשונה בעולם הישיבות

ישיבה נחשבת התירה לבחורים להשתמש במחשב נייד

בישיבת "נתיב הדעת" התירו לבחורי הישיבה את השימוש במחשב נייד באופן רשמי בישיבה וזאת לצורך כתיבת חידושי תורה. המחשבים עוברים עיקור מגלישה באינטרנט (חדשות)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
מחשב נייד. אילוסטרציה (צילום: Sophie Gordon / Flash 90)

בישיבת "נתיב הדעת" הנקראת גם "ישיבת קפלן", ישיבה ליטאית בשכונת רמות פולין בירושלים, התירו לבחורי הישיבה את השימוש במחשב נייד באופן רשמי בישיבה וזאת לצורך כתיבת חידושי תורה.

ההיתר ניתן רק למחשבים שיעברו את אישור רבני הישיבה, לאחר שתוסר מהם האפשרות לגלישה באינטרנט.

בישיבה מסבירים את ההחלטה כי "בכל עולם הישיבות ישנם מחשבים לצורך כתיבת חידושי תורה אך המחשבים מוחזקים בסתר בגלל האיסור להחזיק מחשבים. בישיבה שלנו הבינו שמחשב לצורך כתיבת חידושי תורה הוא כמו עט ודף, ומשתמשים ו לצורך כתיבה מהירה. הדבר חוסך כסף רב לבחורים שכתבו עד כה בדפים ונאלצו לשלם מחיר יקר על הקלדה אצל קלדניות".

עוד הסבירו כי "המחשבים עוברים עיקור מיוחד החוסם לצמיתות את קליטת הרשת, ודווקא הבחורים בישיבה הם שמחזיקים במחשבים הללו".

יצוין כי בישיבה לומדים כיום 300 בחורים, הישיבה הוקמה בחודש ניסן תשס"ט במבנה זמני על ידי המשגיח הגה"צ רבי נפתלי קפלן, שהיה קודם לכן משגיח בישיבות בית מתתיהו וקול תורה.

ראשי הישיבה הם הגאון רבי בונים שרייבר והגאון רבי אברהם קפלן, בנו של המשגיח. הר"מים הם הגאון רבי אברהם זיסקינד, הגאון רבי מנחם כהן, הגאון רבי אשר דומב, הגאון רבי אליהו דיסקין והגאון רבי יהודה אריה רפפורט.

בשנה האחרונה פתחה הישיבה סניף בשכונת הר נוף בירושלים בשם "דעת אהרון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר