"הושלם איתור כלל המנהרות"

מבצע 'מגן צפוני' - הסתיים באיתור מנהרת הטרור השישית

צה"ל הודיע על איתורה של מנהרת טרור נוספת של חיזבאללה שחצתה את הגבול עם ישראל ומסר כי זו המנהרה האחרונה של חיזבאללה שחצתה את הגבול וכי עם מציאתה - המבצע הסתיים (חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
המנהרה האחרונה (צילום: דובר צה"ל)

צה"ל איתר בסוף השבוע מנהרת טרור התקפית נוספת, המנהרה השישית, שנחפרה מהכפר רמיה וחצתה לשטח ישראל. תוואי המנהרה ינוטרל בימים הקרובים. בדובר צה"ל ציינו כי "הודעה בנושא נמסרה לראשי הרשויות הרלוונטיים וליוניפי"ל".

על פי הודעת צה"ל, "עם חשיפת מנהרת טרור זו הושלם איתור כלל התוואים שנחפרו על ידי חיזבאללה וחצו את הגבול לשטח ישראל. נטרול התוואי יושלם בימים הקרובים. לאור זאת מגיע לסיומו מבצע 'מגן צפוני' לחשיפה ונטרול המנהרות החודרות לשטח ישראל".

תוואי המנהרה שנמצאה

במקביל, עוקב ואוחז צה"ל במספר אתרים מהם חופר חיזבאללה תשתיות תת-קרקעיות שטרם חצו לשטח ישראל.

בחסדי שמים, המבצע המוצלח שלל מחיזבאללה יכולת התקפית ייחודית אותה בנה במשך שנים כחלק מתוכנית ההתקפה לשטח ישראל שהכין ורצה לממש באירועי חירום. שלילת היכולת פגעה ביכולתו של ארגון הטרור לממש את תוכניותיו בתווך התת קרקעי, תוך שיפור המציאות הביטחונית בזירה הצפונית והסרת איום מעל אזרחי ישראל.

הפעילות לאיתור המנהרה (צילום: דובר צה"ל)
המנהרה השישית (צילום: דובר צה"ל)

דובר צה"ל הצביע על כך שהמבצע הביא לידי ביטוי יכולות טכנולוגיות מבצעיות ומודיעיניות מתקדמות ורב-זירתיות לאיתור תת קרקע שהתפתחו אף יותר במהלך השבועות האחרונים.

עוד נמסר מדובר צה"ל כי "עם סיום שלב החשיפה והנטרול ימשיך צה"ל לפעול במאמץ הגנה נרחב בגבול לבנון תוך שילוב אמצעים וטכנולוגיות שונות והמשך בניית המכשול ההגנתי ("אבן משתלבת"). כמו כן, ימשיכו כוחות צה"ל ומעבדת איתור התת-קרקע לפעול באופן קבוע לאורך גבול לבנון.

הפעילות לאיתור המנהרה (צילום: דובר צה"ל)
המנהרה השישית (צילום: דובר צה"ל)

"צה"ל נחוש לממש את משימת ההגנה על אזרחי ישראל וימשיך לפעול במרחב ולעקוב אחר פעילות אפשרית בתווך התת קרקעי. חוסנם ואיתנותם של תושבי הגליל סייעו להשגת יעדי המבצע וצה״ל ימשיך לעדכנם ככל שיידרש", מסר דובר צה"ל והוסיף, כי צה"ל רואה בממשלת לבנון אחראית לכל הנעשה בשטחה ומזהיר שוב מפני כניסה לתוואים תת קרקעיים ומפני שהייה מעל תוואים אלו".

הפעילות לאיתור המנהרה (צילום: דובר צה"ל)
המנהרה השישית (צילום: דובר צה"ל)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר