הצהרה חריגה

נתניהו מודה: "חיל האוויר תקף מחסנים עם נשק איראני באזור דמשק"

הדיווחים על תקיפה מאסיבית שביצע חיל האוויר שלשום בלילה נגד נשק איראני בסוריה, מקבלים כעת אישור פומבי - וחריג במהירותו - מראש הממשלה בנימין נתניהו (אקטואליה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
נתניהו (צילום: Yoav Ari Dudkevitch, פלאש 90)

ראש הממשלה מודה היום בפתח ישיבת הממשלה: "ב-36 השעות האחרונות חיל האוויר תקף מחסנים של איראן עם נשק איראני בשדה התעופה הבינלאומי בדמשק".

את דבריו אלו אמר נתניהו כחלק מדברי פרידה מהרמטכ"ל רב אלוף גדי איזנקוט, שמסיים את תפקידו. "גדי", אמר ראש הממשלה, "אתה מסיים מחרתיים 40 שנים של שירות מסור לצה"ל וארבע שנים כרמטכ"ל. בזמן הזה פעלנו יחד נגד איומים מגוונים כדי לבצר את בטחון ישראל".

"להשגת יעדים אלה", המשיך נתניהו, "צה"ל פעל תחת פיקודך בשיתוף פעולה יוצא מן הכלל עם כל זרועות הביטחון - שב"כ, מוסד, משטרה וגופים נוספים. פעלנו בהצלחה מרשימה לבלימת ההתבססות הצבאית של איראן בסוריה, ובמסגרת זו צה"ל תקף מאות פעמים מטרות של איראן וחיזבאללה".

איזנקוט שומע את שבחיו בישיבת הממשלה, היום (צילום: Amit Shabi/YEDIOTH AHRONOTH/POOL)

"פעלנו יחד נגד ייצור נשק מדויק בלבנון, פעלנו לפרק את נשק המנהרות של חיזבאללה בלבנון במבצע "מגן צפוני", פעלנו נגד מנהרות החמאס בגבול עזה, סיכלנו מאות פעולות של טרור יחידים ביהודה ושומרון, וביצענו עוד פעולות רבות מאוד, גלויות וסמויות מן העין. לצה"ל תחת פיקודך הישגים גדולים. יש לנו עוד עבודה רבה לעשות ואנו נעשה אותה".

וכאן הוסיף ראש הממשלה את המשפט המשמעותי הבא: "רק ב-36 השעות האחרונות חיל האוויר תקף מחסנים של איראן עם נשק איראני בשדה התעופה הבינלאומי בדמשק. צבר התקיפות האחרונות מוכיח שאנו נחושים יותר מתמיד לפעול נגד איראן בסוריה, בדיוק כפי שהבטחנו".

המנהרה האחרונה שנחשפה (צילום: דובר צה"ל)

"בלילה, חיל האוויר תקף גם בגזרה הדרומית נגד מטרות חמאס בעזה, והבוקר הודענו על חשיפת מנהרה נוספת, מנהרה מרכזית, ואולי החשובה שבהן, שחצתה את הגבול לשטחנו. בכך אנחנו מתקרבים להשלמת היעד אותו הגדרנו ביציאה למבצע "מגן צפוני" - שלילת נשק המנהרות של חיזבאללה".

ונתניהו סיים את דברי הוקרתו לאיזנקוט: "גדי, זהו סיום ראוי לתקופת כהונתך כרמטכ"ל ה-21. בשם העם ובשם המדינה, אני רוצה להודות לך על שירותך המסור לעם ולמדינה. יהיה לי מה להוסיף על כך יותר בטקס הפרידה, אבל בשלב הזה אני מסתפק באמירת שתי מלים: תודה גדי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר