השיחות החשודות

טראמפ: "אין לי מה להסתיר; דיברתי עם פוטין על ישראל"

נשיא ארה"ב דוחה את הדיווח על הסתרת תיעוד משיחותיו עם נשיא רוסיה - על רקע פרשת 'רוסיה גייט'; מעורבות רוסיה בניצחונו - כשלדבריו שיחות אלו נסובו בכלל על "ישראל וביטחונה" (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
טראמפ עם פוטין (צילום ארכיון: שילה קרייגהד, הבית הלבן)

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התייחס היום (ראשון) לדיווח על שיחות מחשידות שקיים עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, ואמר כי אין לו מה להסתיר לגביהן.

אתמול ציטט ה'וושינגטון פוסט' מידע מפי פקידים אמריקנים, לפיו לא התקיים רישום מפורט כרגיל אודות חמש פגישותיו האישיות של הנשיא טראמפ עם פוטין. "הוא התאמץ לשמור על פרטיות השיחות שלו עם עמיתו הרוסי, והערות בכתב של המתורגמן אף הוחרמו כדי שלא יתאפשר לגורמים בממשל לדון בפרטי הפגישות", דווח.

לפי ידיעה זו, התנהגותו של טראמפ חריגה בכל הקשור לסטנדרטים של נשיאי ארה"ב הקודמים, ולכאורה מעלה את השאלה לגבי מעמדה של רוסיה בממשל טראמפ - אגב חקירת 'רוסיה גייט' על מעורבות מעצמה זו לטובת ניצחון טראמפ בבחירות.

רק לאחרונה פתח ה-FBI בבדיקה נגד הנשיא בעקבות פיטוריו של ראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי. על פי ה'ניו יורק טיימס', הבולשת הפדרלית פתחה בבדיקה בחשד שטראמפ פועל לטובת רוסיה ועל כן פיטר את ראש הארגון קומי שחשד בפעילותו זו.

בעקבות כך אמר טראמפ בראיון ל'פוקס ניוז', כי שיחותיו עם פוטין אינן יוצאות דופן משיחות אחרות שהוא מנהל עם ראשי מדינה: "הייתה לנו שיחה מעולה", אמר טראמפ, "דיברנו על ישראל וביטחונה. אני לא מסתיר דבר, אין דבר שפחות אכפת לי ממנו".

גם מזכיר הבית הלבן הגיב כי הדיווח של ה'וושינגטון פוסט' איננו מדויק, וממשל טראמפ נוקט קו נוקשה כלפי רוסיה יותר מכל קודמיו, ואף הטיל סנקציות על רוסיה בעקבות פעילותיה: "הסיפור של הוושיגנטון פוסט כל כך לא מדויק, שזה לא מצדיק אפילו תגובה", אמר הדובר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר