"קבלן קולות"

משפחתו של מדחת יוסף זועמת על בני גנץ

משפחת החייל שננטש למוות בקבר יוסף בשכם תחת פיקודו של בני גנץ זועמת על דבריו בנוגע לדרוזים והם מאשימים אותו בצביעות. אחיו: "אכפת לו רק מהאינטרס שלו" (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
בני גנץ בהפגנת הדרוזים הבוקר (צילום: פלאש 90)

משפחתו של החייל הדרוזי מדחת יוסף שנהרג בקבר יוסף בשכם תחת פיקודו של בני גנץ זעמה היום (שני) על דבריו של המועמד הטרי בנוגע לדרוזים והצורך להתאים את חוק הלאום עבורם.

כזכור, גנץ שימש מפקד אוגדת יו"ש בזמן שפרצו אירועי אינתיפאדת אל-אקצא ב-2001, כאשר מדחת יוסף דימם למוות בקבר יוסף, בשעה שישראל נמנעה מחילוצו, על פי החלטתו של גנץ שהיה המפקד הבכיר בשטח.

בשיחה עם "ישראל היום" אמר מהאדי יוסף, אחיו של מדחת: "אם גנץ לא שינה את עמדתו תוך 19 שנים, הוא לא ישנה את עמדתו תוך שנייה. הוא עושה צחוק מהדרוזים, גנץ הוא קבלן קולות ולא מעבר לזה".

"מי שהפקיר חייל אחד עלול להפקיר מדינה שלמה. המדינה לא מעניינת אותו, אלא האינטרס האישי שלו, כמו שעשה בצבא. הוא לא מתאים לנהל מדינה. אכפת לו אך ורק מהאינטרס שלו", תקף אחיו של מדחת יוסף.

גנץ ספג ביקורות גם בעולם הפוליטי. הוא הואשם בניסיון לחפות על המחדל האישי שלו שהביא למותו של יוסף, על ידי שינוי חוק הלאום. השר ארדן תקף את גנץ בחשבון הטוויטר שלו: "כשמחבלים פלסטינים ירו בלוחם מג"ב מדחת יוסף, מפקד אוגדת יו"ש בני גנץ היה חלק מקבוצת הפיקוד שהפנתה לו גב, ולא "עשתה כל שביכולתה" כדי להציל את חייו. הביטוי של גנץ מביש!".

כזכור, גנץ אמר הבוקר את הדברים לדרוזים שקיימו צעדת מחאה לתיקון חוק הלאום סמוך לביתו, ואף הכניס אותם פנימה לשיחה. "יש לנו ברית דמים, אבל לא פחות מכך יש לנו ברית חיים. אנחנו צריכים לוודא שאנחנו בונים יחד את הברית הזאת, כפי שראוי שיהיה", אמר להם.

גנץ הוסיף: "אני אעשה כל שביכולתי למען שינוי החקיקה, שיביא לביטוי את הקשר העמוק שלא ניתן לביטול, לא רק בקרב - אלא גם בחיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר