התכונה הגנטית שעשויה לגרום לך לפתח סרטן העור

אנשים עם הגן של שיער אדום ועור בהיר עשויים להיות בעלי סיכוי גבוה יותר לפתח מוטציות DNA העלולות לגרום לסרטן העור, כך עולה ממחקר שבהחלט לא מפתיע אותנו (בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

העור החיוור שלכם עלול לסבך אתכם בצרות: אנשים עם הגן של שיער אדום ועור בהיר עשויים להיות בעלי סיכוי גבוה יותר לפתח מוטציות DNA העלולות לגרום לסרטן העור, כך עולה ממחקר שנערך בבריטניה ובהחלט לא מפתיע אותנו.

החוקרים ניתחו 405 גידולי מלנומה מאנשים עם וריאציה מסוימת של הגן MC1R - אשר יש לו השפעה חזקה על צבע השיער - ואנשים עם עותקים רגילים של הגן.

אנשים עם שני עותקים של וריאנט הגן הם בדרך כלל ג'ינג'ים עם עור חיוור, מנומש ונשרף במקום להשתזף.

הם גילו כי לאנשים עם הגן ה"ג'ינג'י" יש 42% יותר מוטציות שמשיות במלנומה שלהם בהשוואה לגנים עם MC1R נורמליים.

גידול זה שווה ל-21 שנות הזדקנות נוספות - כלומר, זמן רב יותר להעלאת חשיפה נוספת לשמש, המהווה גורם סיכון עיקרי למלנומה, אומר מחבר המחקר דייוויד אדמס, דוקטור בכיר במכון סנגר.

אור אולטרה סגול חודר לדנ"א של ג'ינג'ים בקלות רבה יותר בשל חוסר פיגמנט מגן בעור שלהם. הוא יכול לשבש את הגנים שלהם ובאופן פוטנציאלי להוביל למוטציות שעלולות לגרום לסרטן העור, הוא אומר.

עלייה זו במוטציות הדנ"א מספרת לנו שני דברים חשובים: ראשית, נראה כי ג'ינג'ים נוטים יותר לפתח מלנומה מלכתחילה, אומר אדמס.

אבל מעבר לכך, היא גם מצביעה על האפשרות שמלנומות שהם עשויים לפתח עלולות לגדול מהר יותר ולהיות קשות לטיפול, שכן מוטציות עלולות לגרום לגידולים פחות צפויים.

אך למרבה הפלא, האדמוניים אינם היחידים הנמצאים בסיכון: בלונדינים, או אפילו ברונטים, עם עור חיוור ונמשים עדיין יכולים לשאת עותק אחד של הגן הג'ינג'י, מה שגורם להם להיות רגישים למוטציות כמו של ג'ינג'ים אמיתיים, הוא אומר.

אז איך נדע אם אנחנו בקבוצת הסיכון?

נמשים עשויים לרמז על כך שאתם נושאים עותק אחד של הגן, אומר אדמס. ואם יש לכם הורה ג'ינג'י, אז אתם גם נושאים לפחות עותק אחד.

אם אתם בעצמכם ג'ינג'ים, דעו שאתם יכולים לשאת עותק אחד של הגן וזה אומר שאתם צריכים להיות ערניים במיוחד לגבי הגנה מפני השמש: החלו במריחת מקדם הגנה של לפחות 30 כאשר אתם יוצאים החוצה, משחו אותו בנדיבות כל כמה שעות.

בנוסף, ייתכן שיהיה עליכם לנקוט באמצעי זהירות נוספים בשונה מהחברים כהי העור שלכם, גם כן אדמס אומר וזה אומר: לחבוש כובע, להרכיב משקפי שמש, ללבוש שרוולים ארוכים יותר ולהישאר בצל כאשר השמש חזקה ביותר, בין השעות 10:00-16:00.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר