היערכות שיא בעיר הבירה

לקראת השלג: הלימודים יסתיימו מוקדם - הרכבות יתוגברו

ילדי ירושלים ישלחו מחר ממוסדות הלימוד לביתם, מוקדם מהרגיל; הרכבת הקלה מודיעה כי יתכן והיא תיאלץ להשבית את פעילותה - והרכבות לבירה יתוגברו עד חצות הלילה: הכל - לקראת השלג (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ילדי ירושלים נהנים מהשלג (צילום ארכיון: Nati Shohat/FLASH90)

מחר (רביעי) יסיימו מוסדות הלימודים בירושלים את פעילותם כבר בשעה 15:00 בצהריים, זאת עקב התחזיות המבוססות לשלג הצפוי כמה שעות לאחר מכן - כך הודיע לפני זמן קצר ראש עיריית ירושלים משה ליאון.

סיום לימודים מוקדם זה, כדי לא לסכן את בטיחות התלמידים והתושבים, יהיה בבתי הספר, גני הילדים, הצהרונים, מעונות היום, המשפחתונים, מסגרות רווחה והחינוך המיוחד - שגם ההסעות שלו יופעלו בהתאם.

ההחלטה על כך התקבלה בישיבת הערכת המצב שקיימה העירייה, יחד עם כל גורמי החירום והמקצוע הרלוונטיים, כולל משטרת ישראל ופיקוד העורף.

"אנו ממליצים לתושבים להמשיך ולהתעדכן בכלי התקשורת, באתר העירייה ובפייסבוק", נאמר בהודעה הרשמית של עיריית ירושלים.

ההנחיות: כך תתחממו במינימום סיכון (כב"ה ישראל)

במקביל, עבור כל מי שלא גר בירושלים, אך מעונין לחזות בפתיתים הלבנים שכידוע עשויים הפעם להיערם, מתגברת רכבת ישראל את הקווים לבירה.

בין היתר, הקו המהיר בין נתב"ג לתחנת נבון בירושלים יפעל עד חצות במקום עד 19:30, ותתוגבר תנועת הרכבות מצפון הארץ ותל אביב אל תחנת נתב"ג ולהיפך.

ברכבת הקלה בתוך העיר נערכים לשלג, כאשר 'סיטיפס', המפעילה את הרכבת, מזכירה לציבור הנוסעים כי הרכבת הקלה מותאמת לתנאי נסיעה בשלג בגובה של עד כ- 5 ס"מ בלבד. במידה ששלג כבד יותר יערם על גבי המסילות, השירות יפסק ויחודש מיד כשיתאפשר.

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

כמו כן, החברה קוראת לציבור הנהגים שלא להשאיר על המסילות רכבים שיגרמו להצטברות שלג וימנעו מעבר של רכבות. עוד סוכם, עם העירייה, כי היא תקצה גרר לפינוי רכבים שנתקעו על תוואי המסילה. כזכור, בימי שלג בעבר ננטשו רכבים על מסילות הרכבת הקלה, ובעקבות כך הרכבות לא יכלו לנוע, מה שגרם להצטברות שלג לכל אורך הקו ומנע את המשך תנועת הרכבות.

על מנת למנוע מצב בו רכבות הנוסעים עצמן משמשות כמפלסות שלג, דבר שעשוי לגרום נזק לרכבות עצמן, רכשה סיטיפס מבעוד מועד אמצעים לפינוי וטיפול בשלג, ביניהם כפות לפינוי שלג, מנגנון חימום למפלגים, מנגנון המונע התגבשות קרח על גבי כבלי החשמל ועוד.

תזכורת הכרחית (כב"ה ישראל)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר