מתיחות בפתח תקווה

רמי גרינברג יפנה חלק מישיבת 'אור ישראל'?

המתיחות בין ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג לציבור החרדי בעיר, עולה שלב, בעקבות הוראה שניתנה לפנות חלקים מפנימיית ישיבת 'אור ישראל' הגדולה (חדשות, חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
היכל ישיבת 'אור ישראל'. ארכיון (באדיבות המצלם)

המתיחות בין ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג לציבור החרדי בעיר, עולה שלב, בעקבות הוראה שניתנה לפנות חלקים מפנימיית ישיבת 'אור ישראל' הגדולה, שלטענת העירייה מוצבים שלא כדין.

במכתב ששלחה מנהלת אגף נכסי העירייה - עו"ד צילה גרינהויז, להנהלת ישיבת 'אור ישראל', היא כתבה כי יש לפנות את מבני הפנימייה ברחוב קהילות יעקב בתוך חודש.

"על אף ההתחייבות לפנות את המבנים היבילים, עם סיום בניית גני הקבע, אלה לא פונו והוסבו על ידכם למטרת מגורי תלמידים, חדרי שירותים ומקלחות", כותבת גרינהויז במכתבה.

גרינהויז מוסיפה כינ "שימושכם במבנים היבילים האלה לא הוסדר בהתאם לנוהל הקצאת קרקעות או מבנים ללא תמורה או בתמורה סמלית, וזאת למרות פניות חוזרות ונשנות אליכם להסדרת השימוש. זאת ועוד, תוספת מספר 4 לחוזה בעניין הקצאת זכויות בנייה מעל המבנה שנבנה ע"י העירייה במגרש ומשמש כגני ילדים ומועדון קהילתי לא נחתמה על ידכם בתירוצים שונים".

בכיר בעייריה רואה במהלך של העירייה התנכלות מכוונת מצד ראש העיר לאחר שראש ישיבת 'אור ישראל' הגאון רבי יגאל רוזן תמך יחד עם 'יהדות התורה' בבחירות האחרונות במועמדותו של איציק ברוורמן, בעוד תנועת ש"ס תמכה ברמי גרינברג ונכנסה לקואליציה בראשותו.

לדברי הבכיר, "מבני הפנימייה של אור ישראל נמצאים על שטח שהוקצה עבור הישיבה. פינוי השטח פירושו, זריקה של 30 תלמידים למקום לא נודע".

הסערה סביב הפינוי של פנימיית אור ישראל, היא אחת מתוך כמה פרשות שעוררו את רוגזם של החרדים בעיר לאחר בחירתו של רמי גרינברג, בהן גם אי העברת התמיכות למוסדות התורניים בעיר בסוף שנת 2018 שעמדו על מעל לשבעה מיליון שקלים.

לעומת זאת, בכיר אחר בעירייה, מציג תמונה שונה בשיחה עם 'כיכר השבת'. לדבריו, המכתב שנשלח מאגף נכסים לישיבת 'אור ישראל' הינו מכתב שגרתי שנשלח כמה פעמים בשנים האחרונות, ולא מלמד על פינוי קרוב של המבנים. לדבריו, "הישיבה הייתה צריכה להגיש בקשה מחודשת להקצאה, דבר שלא נעשה עד כה".

בתוך כך, לפני מספר ימים פורסם כי העירייה החליטה לפנות את המבנה המיתולוגי של "עזר מציון" הממוקם מזה עשרות שנים ברחוב ברנדה במרכז העיר ומשמש אלפים מתושבי העיר במשך שנים רבות, עד כה ללא הסדרת מקום חלופי ראוי ומותאם לצרכי הארגון, זאת עבור בניית אולם ספורט לתלמידי בית ספר הממוקם בסמוך.

ראש העיר רמי גרינברג סירב להגיב.

המכתב שנשלח ל'אור ישראל'
המכתב שנשלח ב-2014
המכתב שנשלח ב-2014

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר