לראשונה

נתניהו מבקש ממנדלבליט: תדחה את השימוע שלי

ראש הממשלה עלה שלב בניסיונותיו לדחות עד לאחר הבחירות את השימוע בתיקי החשדות הפליליים נגדו, ושיגר מכתב אישי ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מנדלבליט עם אלשיך, שהוביל כמפכ"ל את הקו התוקפני בחקירות נתניהו (צילום ארכיון: Yonatan Sindel/Flash90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו העביר פנייה רשמית ליועץ המשפט לממשלה אביחי מנדלבליט, באמצעות פרקליטיו, בה הוא מבקש ממנו לדחות עד לאחר הבחירות את הזימון לשימוע בכתב האישום שהוא צפוי להגיש נגדו בתיקי החשדות השונים.

לפי הדיווח הערב (רביעי) של עפר חדד ב'החדשות', בלשכת מנדלבליט התקבל שלשום מכתב, שנפרש על פני שמונה עמודים, בו מפרט עו"ד נבות תל צור, פרקליטו של נתניהו, שורת טיעונים נבעד דחיית השימוע.

וכך נכתב בין היתר בפנייה המעניינת: "פרסום תמונה חלקית וחד צדדית לציבור בלי לפרסם את הטיעונים והתשובות לחשדות, טומן בחובו סכנה של הטעייה ועיוות רצון הבוחר ועלול לגרום לנזק בלתי הפיך ולהתפרש כהתערבות בבחירות".

עו"ד תל צור צירף למכתב זה שתי הנחיות קודמות של היועמ"ש מנדלבליט, המתייחסות לחקירות נבחרי ציבור בתקופת בחירות.

הנחיה אחת קובעת כי החקירה "צריכה להימשך כסדרה גם בבחירות" - בדגש על 'כסדרה', ללא זירוזים מיוחדים. הנחיה נוספת גורסת שמשך בירור ההמלצות בתיקים מסוג זה עומד על 18 חודשים, בממוצע.

והתהיה שעולה מתוך מכתבו של ראש הממשלה, באשר לשימוע אותו הוא מגדיר "הליך מנהלי, פרוצדורלי", היא: מדוע הפעם להיחפז כל כך, לחרוג מהכללים שכבוד היועץ עצמו קבע, בעוד יש ברשותו מידע מ-180 עדויות, מאות שעות הקלטה ואלפי מסמכים.

"ההצהרה הדרמטית" של נתניהו (צילום ארכיון: מתוך הפייסבוק הרשמי. תמונה: תומר נויברג / Flash90)

כזכור, בניסיון לבלום את הזימון לשימוע על כתב האישום לפני הבחירות, נהג עד כה נתניהו להעביר למנדלבליט מסרים עקיפים בלבד, דוגמת אותה "הצהרה דרמטית". המכתב המדווחת עכשיו, הינו מסר ישיר ראשוני בענין.

טרם נמסרה תגובתו של היועץ המשפטי לממשלה לפנייתו זו של ראש הממשלה, אך ההערכה היא כי הסיכויים שייעתר לבקשתו ולדחות את השימוע, קלושים ביותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר